Název:
Pohádkové motivy v reklamách
Překlad názvu:
Fairy tale motifs in advertisements
Autoři:
Novohradská, Lucie ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá výskytem pohádkových motivů v reklamách. V první části přibližuje pojmy jako pohádka, archetyp, sémiotika, a jejich vzájemné propojení s reklamou. Účelem práce je odhalit spojenectví pohádky a reklamy, proč jsou pohádkové motivy využívané a jaké výhody přinášejí inzerentům. Druhá část práce je založena na sémiotické analýze vybraných tiskových reklam s motivem Červené Karkulky. Dále se zabývá využíváním stejného pohádkového motivu v odlišných typech reklam a změnami v interpretaci dané pohádky ve vybraných reklamách.Bachelor thesis is focused on appearance of fairy tale motifs in advertisements. In the first part it introduces terms such as fairy tale, archetype, semiotics and their connection to advertising. The aim of the thesis is to examine the connection between fairy tale and advertisements, to describe why the fairy tale motifs are used and to identify the benefits for the advertisers. The second part is based on semiotics analysis of chosen printed advertisements with the motif of Little Red Riding Hood. It examines different usage of the same fairy tale motif in various types of advertisement and its interpretations.
Klíčová slova:
pohádka; pohádkové motivy; reklama; sémiotika; Červená Karkulka; advertisement; fairy tale; fairy tales motifs; Little Red Ridding Hood; semiotics
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69129