Original title:
Marketingová komunikace firmy Prague Free Tour
Translated title:
Marketing Communication in a Firm Prague Free Tour
Authors:
Gyürkeová, Denisa ; Přibil, Jiří (advisor) ; Gunina, Daria (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací firmy Prague Free Tour. Daná problematika je nejprve rozebrána teoreticky metodou literární rešerše. V druhé části jsou zjištěné poznatky aplikovány na firmu, která je předmětem zkoumání. Cílem práce je pomocí empirického výzkumu zhodnotit nástroje marketingové komunikace firmy Prague Free Tour a na základě zjištěných výsledků podat firmě doporučení na zlepšení komunikační strategie. Došlo k potvrzení hypotézy, že pokud firma Prague Free Tour investuje do venkovní reklamy 0,- Kč, klesne počet zákazníků maximálně o 20 %.This bachelor's thesis deals with marketing communication of the company Prague Free Tour. At first, the issues are analyzed theoretically by the method of literary research. In the second section, the findings are applied to the company which is the subject of the investigation. The aim of the thesis is to assess tools of marketing communication of the company Prague Free Tour by means of empirical research, and on the basis of the results provide the company with recommendations concerning improvement of its communication strategy. The hypothesis is that if the company Prague Free Tour invests 0 CZK in outdoor advertisements, the number of customers will drop by a maximum of 20 %. The hypothesis was confirmed.
Keywords:
Free tour; Guiding; Marketing communication; Questionnaire construction; Dotazníkové šetření; Free tour prohlídka; Marketingová komunikace; Průvodcovství
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69093