Název:
Studie spotřebního chování generace Y na e-shopech
Překlad názvu:
Study of consumer behavior of generation Y on selected e-shops
Autoři:
Rubínová, Klára ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá webovou použitelností vybraných e-shopů a jejím vlivem na generaci Y. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní celky. V prvním z nich je rozebráno spotřební chování, nákupní chování a rozdíl mezi nákupním chováním v obchodech a nákupním chování na internetu. Další část se zabývá generací Y a jejími charakteristikami. V poslední části je popsána webová použitelnost, nejčastější chyby proti použitelnosti a jakým způsobem se webová použitelnost dá testovat. V praktické části se testuje webová použitelnost na vybraných e-shopech. Testování probíhalo metodou uživatelského testování, kde všichni uživatelé patřili do generace Y. Kromě metody uživatelského testování, byly použity metody dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru. Průzkumem bylo odhaleno, že webové stránky mají stále mnoho základních chyb v oblasti webové použitelnosti a bylo jim doporučeno, jak je napravit. V závěru výzkumu byla sepsána obecná doporučení pro e-shopy, aby jejich webová prezentace byla přizpůsobena generaci Y.This diploma thesis analyses the phenomenon of adapting e-shops selling electronics and computers to the Generation Y in the terms of website usability. The theoretical part is divided into three main chapters. The first chapter describes a consumer behavior, shopping behavior and the difference between shopping behavior in physical stores and their cyberspace counterparts. The following chapter deals with the Generation Y and its characteristics. The last part describes the web usability itself, its common flaws in usability and the topic of web usability testing. The practical part is dedicated to a web usability testing on selected e-shops. The testing itself was conducted by the user testing method, where all the tested subjects belonged to the Generation Y. A questionnaire and a guided interview were also used to gather information for the study. The survey revealed many elemental flaws in the terms of web usability of studied samples and presented suggestions how to correct them. A big problem was found mainly in the design structure of the sites. Users were under constant advertisement pressure which has neutral or even negative effect on the Generation Y.
Klíčová slova:
Generace Y; Nákupní chování generace Y; Uživatelské testování; Webová použitelnost; Generation Y; Shopping behavior of generation Y; User testing method; Web usability
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/68594