Original title:
Podnikatelský plán vytvoření distribuční sítě společnosti Porcelanosa v České republice
Translated title:
Business plan of building distribution network for company Porcelanosa in the Czech Republic
Authors:
Prade, Lukáš ; Svobodová, Ivana (advisor) ; Švarc, Zbyněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu pro již fungující společnost Design Bath, která působí jako velkoobchod a výhradní zástupce společnosti PORCELANOSA Grupo na českém trhu keramických obkladů a dlažeb. Podnikatelský plán bude zaměřen na vytvoření a rozšíření dosavadní distribuční sítě sortimentu PORCELANOSA Grupo v ČR a měl by sloužit jako podklad pro budoucí kvalifikované rozhodování v oblasti dlouhodobé strategie společnosti Design Bath. Na základě sestaveného podnikatelského plánu by měl být čtenář schopen posoudit reálnost podnikatelského záměru. V souvislosti se sestavováním podnikatelského plánu bylo nejprve potřeba tuto tematiku definovat v obecné rovině. Obecný teoretický základ je spolu s metodologií průzkumu trhu obsahem teoretické části práce. Praktická část tvoří hlavní rámec diplomové práce a je v ní systematicky přiblížena nejprve situace na světovém a českém trhu obkladů a dlažeb za účelem pochopení podnikatelské příležitosti. Dále se praktická část zabývá popisem konkurence, průzkumem trhu, návrhem nejvhodnějších forem distribuce a finanční stránkou celého podnikatelského záměru a to tak, aby jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazovaly. Díky finančnímu plánu byla ověřena realizovatelnost podnikatelského plánu. Na závěr byly připojeny rizika a předpoklady úspěšné realizace podnikatelského záměru.The aim of this thesis is to create a business plan for an existing company Design Bath, which operates as a wholesale and exclusive distributor of company PORCELANOSA Grupo on the Czech market of ceramic tiles. The plan is focused on building and extending current distribution network of PORCELANOSA Grupo products and should serve as a background for future decision making process and development of long-term strategy of company Design Bath. On the basis of this business plan we should be able to evaluate its feasibility. The theoretical part of this thesis contains basic introduction into business plans from theoretical point of view and market research methodology. The practical part includes the description of international and Czech market of ceramic tiles in order to understand the business opportunity. Description of competition, market research, proposal of suitable forms of distribution and financial plan are all included in the practical part in the way that the chapters logically follow each other. Financial plan revealed that the business plan is viable. Potential risks and conditions of successful realization complete the last part of the thesis.
Keywords:
business plan; distribution network; floor tiles and wall tiles; distribuční síť; obklady a dlažby; podnikatelský plán
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70545