Original title:
Vnímání značky Gambrinus
Translated title:
The perception of Gambrinus brand
Authors:
Odložil, Jan ; Horová, Olga (advisor) ; Křítková, Soňa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Gambrinus spotřebiteli v rámci českého trhu s pivem a na základě zjištění formulovat doporučení vlastníkům značky pro maximalizaci hodnoty značky a zlepšení jejího vnímání. V teoretické části je popisována značka obecně, její strategické řízení a metody výzkumu. V praktické části je popisován český trh s pivem se zaměřením na skupinu Plzeňský Prazdroj. Dále je analyzována značka Gambrinus z hlediska jejích hodnot, marketingových kampaní a postavení na trhu. V závěrečné kapitole je prováděno kvantitativní a kvalitativní šetření pro zjištění vnímání značky Gambrinus spotřebiteli na českém trhu. Na základě zjištění jsou formulována doporučení pro vlastníky značky.The goal of this master´s thesis is to analyse the perception of Gambrinus brand on the Czech beer market and on the basis of the analysis to formulate recommendations for the owners of the brand to maximize the brand value and improve the brand perception. The theoretical part of the thesis is to describe the brand in general, the strategic management of the brand and methods of the research. The practical part of the thesis is focused on the description of the Czech beer market with emphasis on Plzeňský Prazdroj group. In the next chapter Gambrinus brand is analysed in terms of values, marketing campaigns and the market position. The last chapter consists of quantitative and qualitative research with a goal of analysing the perception of Gambrinus brand on the Czech market. On the basis of the results of the research, the recommendations for the owners of the brand are made.
Keywords:
brand; brand analysis; brand perception; Czech beer market; Gambrinus; analýza značky; Gambrinus; vnímání značky; značka; český trh piva
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70372