Original title:
Analýza vlivu sociálních sítí na prosperitu cestovních kanceláří
Translated title:
Analysis of the influence of the social networks on the prosperity of the travel agencies
Authors:
Oliveriusová, Martina ; Plášková, Alena (advisor) ; Svobodová, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se bude zabývat sociálními sítěmi, jejichž obliba a využití se dramaticky zvyšuje. Díky moderním technologiím jsou dostupné jako nikdy dříve. Zaměříme se především na jejich využití podniky, které si skrz ně mohou zvýšit jak zisk, tak i popularitu. Na sociálních sítích mohou firmy představovat služby nebo výrobky, dále se jim otevírá naprosto nový způsob komunikace. Stejně jako je možné být díky sociálním sítím lepší a úspěšnější firmou, je také možné rychle ztrácet krok s ostatními či stát tváří v tvář otevřené kritice. Konkrétně se budeme zabývat cestovním ruchem, tedy cestovními kancelářemi. Zanalyzujeme metody těchto podniků, jak na sociálních sítích fungují a pracují. Najdeme pozitiva i negativa, na které by se podniky měly zaměřit. Samozřejmě nebudou chybět návrhy do budoucnosti.This bachelor thesis investigates the social media, which favour is dramaticaly increasing. Thanks to modern technologies, they are available more than ever. We will specifically focus on using them by companies, which can increase their profit aswell as popularity. Through social media, companies can introduce their services or merchandise, they can also use it as completely new way of communication. As you can be better and more succesful thanks to social network, you can also lose pace with the others or stand face-to-face to open critics. We will specifically focus on tourism and tourist agencies. We will analyze approches of these companies, how they work with social network. We will find pros and cons on which companies should focus. We will try to suggest some ideas for future.
Keywords:
companies; prosperity; social networks; travel agencies; cestovní kanceláře; podniky; prosperita; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70084