Original title:
Možnosti marketingové orientace společnosti Euresis s. r. o.
Translated title:
Company Euresis s. r. o. – possibilities of marketing focus
Authors:
Rokytová, Eliška ; Koudelka, Jan (advisor) ; Tejkal, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je charakterizovat marketingovou orientaci zdravotnického zařízení zabývající se gastroenterologií. V teoretické části je charakterizovaná marketingová terminologie, která je specifická pro zdravotnictví. V praktické části je představena vybraná společnost a zhodnocení stávající marketingové orientace, kde informace vychází primárně z expertních rozhovorů s majitelem společnosti. Následně je vyhodnocen provedený výzkum spokojenosti pacientů. V závěru jsou uvedena vhodná doporučení k vylepšení marketingových aktivit zdravotnického zařízení.The main goal of this bachelor thesis is to characterize the marketing focus of the gastroenterology healthcare facility. Marketing terminology, which is unique for healthcare industry, is characterized in the theoretical part of this thesis. In the practical part of the thesis selected company is presented together with the evaluation of its current marketing focus. The information mentioned in this part were primarily obtained from expert interviews with the owner of the company and their analyze. Subsequently, the patient satisfaction survey is evaluated. Appropriate recommendations for improvement of the marketing activities of the healthcare facility are presented at the end of the thesis.
Keywords:
Gastroenterology; Marketing focus; Marketing in health care industry; Gastroenterologie; Marketing ve zdravotnictví; Marketingová orientace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69596