Original title:
Marketingová komunikace cestovních kanceláří v sociálních médiích
Translated title:
Marketing communication of travel agencies on the social media environment
Authors:
Barek, Jan ; Gála, Libor (advisor) ; Molnár, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace cestovních kanceláří v prostředí sociálních médií. Mapuje současné zapojení pěti vybraných sociálních médií do marketingové komunikace sedmi nejvýznamnějších cestovních kanceláří v České republice. Autor srovnává reálný stav komunikace v sociálních médiích s vlastním průzkumem preferencí klientů cestovní kanceláře. Ze srovnání vychází série doporučení pro marketingovou komunikaci cestovních kanceláří v sociálních médiích v závěru práce.The following master thesis is focused on the issue of marketing communication of travel agencies on the social media environment. It maps the current involvement of five selected social media to the promotion of the seven most important travel agencies in the Czech Republic. The author compares the real state of communication to social media with his own exploration of travel agent preferences. The comparison is based on a series of recommendations for the marketing communication of travel agencies on social media at the end of the work.
Keywords:
marketing communication; social media; travel agency; cestovní kancelář; marketingová komunikace; sociální médium
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68612