Original title:
Implementace CRM do malé firmy
Translated title:
Implementation of Customer Relationship Management into a small business
Authors:
Malý, Vojtěch ; Bína, Vladislav (advisor) ; Přibil, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce v teoretické části vysvětluje fenomén nazývaný Consumer relationship management (CRM), diskutuje jeho jednotlivé komponenty, podstatu a předpoklady pro úspěšnou implementaci do podniku. V části praktické se nadále věnuje implementaci CRM do konkrétní malé firmy XYZ, která působí na území České republiky. Ve spojitosti s implementací CRM se práce dále věnuje optimalizaci procesů v této firmě, které se týkají vyřizování objednávek. Třetí hlavní oblastí praktické části je analýza historických dat s návrhem možného využití do budoucnosti.Thesis describes the phenomenon of Consumer relationship management (CRM) in theoretical part. Furthermore author discusses each component and principles of successful implementation into a small business. In the practical part, author suggests an implementation into specific Czech company, which wants to keep it's anonymity. Alongside the implementation of CRM, the thesis concerns an optimalization of processes in this company, regarding e-shop orders. Another area of practical part is the analysis of company's historical data and it's usage in the future.
Keywords:
CRM; customer; implementation; Intouch; relationship; strategy; CRM; implementace; Intouch; strategie; vztah; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70294