Název:
Metodické postupy při vyučování českého jazyka na kurzech pro děti cizinců
Překlad názvu:
Methodological procedures used in Czech language education on courses for foreign children
Autoři:
Chmelíková, Kristýna ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Dvorná, Marie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce si bere za cíl zjistit a porovnat r zné metody výuky eštiny na kurzech pro d ti s odlišným mate ským jazykem a jejich efektivnost p i práci s d tmi. Teoretická ást informuje o problematice d tí cizinc na školách a zárove shrnuje možná ešení. Také jsou zde uvedeny školské systémy zemí, odkud do eské republiky p ichází nejvíce d tí. V praktické ásti je uveden výzkum, který byl proveden metodou pozorování. Tento výzkum se snaží zachytit celý pr b h lekce, po ínání lektorky i žák .This thesis aims to find out and compare different methods of teaching Czech language on courses for children with different mother tongue and their effectiveness in working with children. The theoretical part introduces the issues foreign children have in Czech schools and summarizes the possible solutions. There are also listed the school systems of the countries from which most children come to the Czech Republic. In the practical part of the thesis there is research, which was performed by observation method. This research attempts to capture the whole course of the lesson, the practices of the lecturers and the behaviour of pupils.
Klíčová slova:
cizinci; interkulturní psychologie; kurzy pro cizince; metody výuky cizího jazyka; sociokulturní minimum; výuka češtiny; courses for foreigners; Czech language education; Foreigners; intercultural psychology; methods of foreign language teaching; socio-cultural minimum