Název:
Motivace firemních dobrovolníků
Překlad názvu:
Corporate Volunteers Motivation
Autoři:
Havlenová, Veronika ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání motivace zaměstnanců k účasti na programech firemního dobrovolnictví. Teoretické kapitoly shrnují současné poznatky o fenoménu firemního dobrovolnictví a jeho východiscích - společenské odpovědnosti firem na jedné a dobrovolnictví na druhé straně. Práce se dále zabývá specifickou a v odborné literatuře jen málo popsanou oblastí expertního dobrovolnictví a na konkrétních příkladech z českého prostředí prezentuje její praktickou podobu. Dále se práce zaměřuje na různé teorie motivace k dobrovolnictví, se zvláštním důrazem na motivaci k firemnímu dobrovolnictví. Na teoretickou část práce navazuje empirické šetření zkoumající motivy firemních dobrovolníků k účasti na tomto typu dobrovolnictví, stejně jako jejich postoje k oblasti expertního dobrovolnictví a dále vnímané rozdíly mezi oblastmi firemního a nefiremního (občanského) dobrovolnictví. Klíčová slova Dobrovolnictví, dobrovolník, firemní dobrovolnictví, firemní dobrovolník, expertní dobrovolnictví, motivace k dobrovolnictví, společenská odpovědnost firem (CSR)Diploma thesis is focused on research of employee's motivation to participate in corporate volunteering programs. Theoretical chapters summarize contemporary knowledge of corporate volunteerism phenomenon and its roots - corporate social responsibility on one side and volunteering on the other. Thesis is also dealing with specific, still not very well examined area of skills-based volunteering and with use of particular examples from Czech environment it presents its actual form. Thesis deals with various theories for volunteer motivation. Theoretical part of thesis is followed by empirical research focused on motives of corporate volunteers for participation in this type of volunteerism, their attitudes toward skills-based volunteering and also perceived differences between corporate and noncorporate (civic) volunteering. Key words Volunteering, volunteer, corporate volunteering, corporate volunteer, skills-based volunteering, motivation for volunteering, corporate social responsibility (CSR)
Klíčová slova:
dobrovolnictví|firemní dobrovolnictví|expertní dobrovolnictví|motivace k dobrovolnictví|dobrovolník|firemní dobrovolník|společenská odpovědnost firem (CSR); volunteering|corporate volunteering|skills-based volunteering|volunteer|corporate volunteer|corporate social responsibility|motivation for volunteering