Název:
Současné trendy sociálního marketingu v oblasti jídla
Překlad názvu:
Current trends in social marketing of the food sector
Autoři:
Semrádová, Eliška ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Současné trendy sociálního marketingu v oblasti jídla se věnuje využití tématu plýtvání jídlem v komunikačních aktivitách obchodních řetězců s potravinami na českém trhu. Práce si klade za cíl zjistit, co je motivací obchodních řetězců k osvojení praktik, kterými zamezují plýtvání jídlem, a co je naopak překážkou v této oblasti. Záměrem práce je také tyto aktivity zanalyzovat a zařadit do marketingové teorie. V teoretické části práce byl věnován prostor pojmům sociální marketing a společenská odpovědnost firem se zaměřením na trh s potravinami. Dále práce popisuje celkové pozadí sociálního problému plýtvání jídlem a zabývá se důvody vstupu tématu do veřejné diskuze. Následuje analýza domácího trhu obchodních řetězců zaměřených na prodej potravin. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření zkoumajícím postoj obchodních řetězců k tématu plýtvání jídlem. Interpretovány jsou odpovědi zástupců vysokého managementu sedmi obchodních řetězců působících na domácím trhu.The Bachelor Thesis, titled Current trends in social marketing of the food sector, deals with the usage of food waste as a topic in the communication activities of grocery retailers in the Czech market. The thesis aims to find out what the motivation of the retail chain companies is to adopt practices that reduce the food waste. On the contrary, the thesis also looks at what the barriers in this matter are. The objective is also to analyse these activities and to assign them to marketing theory. The theoretical part of the thesis works with the terms social marketing and corporate social responsibility, occurring in the food industry. The paper describes the reasons why the problem of food waste became a public discussion. The next part is dealing with the analysis of the domestic market with the food retailer chains. The practical part is based on a survey examining an approach of the food retailer chains to the topic of food waste. The answers of the seven representatives of food retailed chains management in the Czech market are interpreted.
Klíčová slova:
jídlo; Obchodní řetězce; plýtvání jídlem; sociální marketing; společenská odpovědnost firem; supermarket; výzkum; jídlo; Obchodní řetězce; plýtvání jídlem; sociální marketing; společenská odpovědnost firem; supermarket; výzkum