Název:
Reklamy Hyundai z pohledu sémiotiky
Překlad názvu:
Hyundai commercials from the semiotic point of view
Autoři:
Beťková, Markéta ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce nazvaná Reklamy Hyundai z pohledu sémiotiky se zabývá reklamními sděleními a významy, které jsou v nich ve větší či menší míře ukryté. Práce je inspirovaná knihou Rolanda Barthese Mytologie. V první části, v kapitole o značce Hyundai je vymezeno téma práce a nastíněno, proč byly pro analýzu vybrány reklamy prezentující vozy právě této značky. Další část práce tvoří kapitola o reklamě. Reklama je persvazivním typem komunikace, je součástí masových médií a má přesah do psychologie, sociologie, jazykovědy a dalších oborů, z toho důvodu budou v této části zahrnuty také relevantní poznatky příbuzných oborů. Společně s kapitolou o reklamě tvoří teoretický rámec práce kapitola o sémiotice. V té jsou definovány klíčové pojmy sémiotiky, kterými jsou semióza, znak, denotace, konotace, primární a sekundární sémiologický systém a mýtus a je popsána metoda sémiotické analýzy. V souvislosti s mytologií je prostor věnován i Rolandu Barthesovi a jeho pojetí moderního mýtu, který se překrývá s ideologií. V metodologické části je stanoven výzkumný záměr a formulovány výzkumné otázky. V analytické části je popsána denotativní rovina reklamních spotů, jedná se o popis děje, dění v obraze a zvukový doprovod. Samotná sémiotická analýza vychází z denotativní roviny sdělení a jsou v ní dominantním...This diploma thesis, called Hyundai commercials from the semiotic point of view, deals with audiovisual commercials and their meanings, which can be hidden in them. The thesis is inspired by the book Mythologies which was written by Roland Barthes. The first part of the thesis is a chapter about the car manufacturer Hyundai, its background in the Czech Republic and also the reason for the choice of this brand is stated here. This part is followed by a chapter about advertising. Advertising is a type of persuasive communication, it is a part of mass media and is connected to other sciences such as psychology, social studies, linguistics and others. Relevant knowledge of these fields is used as well. The theoretical background of the thesis is extended in the next chapter which focuses on the science of semiotics. Key terms such as semiosis, sign, denotation, connotation, primary and secondary semiological systems and myth are defined. Also the method of semiotic analysis is explored. In connection with the terms mythology and ideology a subchapter on Roland Barthes follows. In the methodology chapter the research design is stated and research questions are formulated. The analytical chapter consists of the denotative parts of analyzed commercials (the plot together with the scene and sound is...
Klíčová slova:
Sémiotika - sémiotická analýza - mytologie - znak - reklama - Roland Barthes - Hyundai; Semiotics - semiotic analysis - mythology - sign - commercials - Roland Barthes - Hyundai