Název:
Multimediální a projektová výchova a její vliv na očekávání učitele předmětu a na postoje a názory studentů střední školy s technickým zaměřením
Překlad názvu:
Multimedia a and project education and its impact on the expectation of the teacher and on the attitudes and opinions of the students of the secondary school with a technical field of study
Autoři:
Šímová, Eva ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce prostřednictvím kvalitativního výzkumu mapuje postoje, názory a chování vůči médiím u vybraných studentů třetího ročníku střední školy technického zaměření na začátku školního roku a sleduje případné změny v těchto postojích, názorech a chování po tom, co studenti půl roku docházejí na předmět multimediální a projektová výchova, který má naplňovat cíle obsažené v RVP týkající se průřezového tématu mediální výchova. V rámci výzkumu bylo se studenty uskutečněno 24 rozhovorů ve dvou termínech, a to na začátku školního roku 2015/2016 a poté po skončení prvního pololetí. Po kódování, analýze a interpretaci dat se ukázalo, že v určitých názorech a chování ke změnám opravdu došlo, co se týká většiny postojů, vyjadřovali je studenti shodným způsobem při obou rozhovorech. Funkce výzkumu by měla být spíše explorativní a práce by měla posloužit jako inspirace pro další výzkumy realizované v oblasti mediální výchovy v českém školství. Získané výsledky ohledně změn v oblasti postojů, názorů a chování jsou sice platné pouze pro sledovaný vzorek studentů na dané střední škole, hodnotu práce je ale možné vidět i v tom, že zároveň umožňuje na příkladu jedné školy, vyučující a třídy pochopit, s jakými potížemi se v současnosti výuka mediální výchovy na středních školách v České republice může potýkat.The diploma thesis, by means of a qualitative research, deals with the attitudes, opinions and behaviour towards media of the selected students who are at grade L3 at a technical secondary school at the beginning of the school year and it is focused on potential changes in these attitudes, opinions and behaviour after a half-year attendance of the subject called Multimedia and Project Education which should fulfil aims written in the RVP dealing with the topic called Media Education. During the research 24 dialogues were realized in two periods, at the beginning of the school year of 2015/2016 and after the first term of this school year. After coding, analysis and interpretation of the data it was observed that there were certain changes in some students' opinions and behaviour; however, most of the students' attitudes were the same. The function of the research is rather explorative and it could be a source of inspiration for a further research taken in the field of media education in the Czech Republic. Although the achieved results dealing with the changes in the field of attitudes, opinions and behaviour are valid only for the selected students at the chosen technical secondary school, the value of the work could be also seen in the fact that, by an example of a school, a teacher and a class,...
Klíčová slova:
mediální gramotnost; mediální výchova; multimediální a projektová výchova; Média; názory a postoje vůči médiím; Media; media education; media literacy; Multimedia and project education; opinions and attitudes towards media