Název:
Procedurální modelování terénů čtrtáním polygonů
Překlad názvu:
Procedural terrain modeling using polygonal sketching
Autoři:
Knotek, Jaroslav ; Kahoun, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This work presents a method of virtual terrain sketching using polygons where each polygon represents a feature of the terrain. Each feature is generated to a layer and the resulting terrain is then obtained by merging those layers. It can be further edited by convolution brushes, eroded, or have a river drainage generated. The final result can be previewed in 3D. The implementation allows a user to save and load the project as well as export the final height map.Tato práce se zabývá metodou skicování virtuálního terénu pomocí polygonů, kde každý polygon představuje charakteristiku terénu. Každá charakteristika je generována na vrstvu a výsledný terén je pak získán spojením těchto vrstev. Mezivýsledek může být dále upraven konvolučními štětci, erodován nebo mít vygenerované povodí řek. Konečný výsledek lze zobrazit ve 3D. Implementace umožňuje uživateli ukládat a načítat projekt stejně jako exportovat konečnou výškovou mapu.
Klíčová slova:
eroze; procedurální modelování; terén; erosion; procedural modeling; terrain