Original title:
Procedurální modelování terénů čtrtáním polygonů
Translated title:
Procedural terrain modeling using polygonal sketching
Authors:
Knotek, Jaroslav ; Kahoun, Martin (advisor) ; Beneš, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This work presents a method of virtual terrain sketching using polygons where each polygon represents a feature of the terrain. Each feature is generated to a layer and the resulting terrain is then obtained by merging those layers. It can be further edited by convolution brushes, eroded, or have a river drainage generated. The final result can be previewed in 3D. The implementation allows a user to save and load the project as well as export the final height map.Tato práce se zabývá metodou skicování virtuálního terénu pomocí polygonů, kde každý polygon představuje charakteristiku terénu. Každá charakteristika je generována na vrstvu a výsledný terén je pak získán spojením těchto vrstev. Mezivýsledek může být dále upraven konvolučními štětci, erodován nebo mít vygenerované povodí řek. Konečný výsledek lze zobrazit ve 3D. Implementace umožňuje uživateli ukládat a načítat projekt stejně jako exportovat konečnou výškovou mapu.
Keywords:
erosion; procedural modeling; terrain; eroze; procedurální modelování; terén
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86223