Název:
Analýza byznys modelu české peer-to-peer pojišťovny
Překlad názvu:
Business Model Analysis of the Czech Peer-to-Peer Insurance Carrier
Autoři:
Doležalová, Radka ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Hanus, Luboš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis provides comprehensive description of a new phenomenon of peer-to-peer in- surance focusing on the classification of its main tendencies. The extended overview is accompanied by the original and unique analysis of the business model of The First Club Insurance Carrier, the only Czech peer-to-peer insurance company. The suitability of the concept developed by The First Club Insurance Carrier is tested using five different scenarios derived from its competitors on the Czech insurance market. The profitability and ability to produce payable bonuses for clients in an appropriate amount as proposed by the founders of the company are considered on the ground of scenarios simulating the future development of The First Club Insurance Carrier. On the basis of the created prediction scenarios, the research concludes that the company could achieve a positive economic result in next few years. The amount of givebacks (payable bonuses) has not accomplished the expected amount of 15% of the gross earned premium but it ranges between 9% and 10% in most scenarios. This thesis offers also some requirements for more favorable outcomes (such as a better distribution of gross earned premium between reinsurance and claims expenses). The subsequent what-if analysis showed the insignific- ance of the potential...Tato práce poskytuje komplexní popis nového fenoménu peer-to-peer pojištění se zaměře- ním na vymezení jeho hlavních tendencí. Rozšířený přehled je doprovázen originální a jedinečnou analýzou obchodního modelu PRVNÍ KLUBOVÉ pojišt'ovny, jediné české peer-to-peer pojišt'ovny. Vhodnost konceptu vyvinutého společností PRVNÍ KLUBOVÁ pojišt'ovna je testována pomocí pěti různých scénářů odvozených od konkurenčních společ- ností na českém pojistném trhu. Ziskovost a schopnost vytvářet splatné bonusy pro klienty v požadované výši, jak navrhují zakladatelé společnosti, jsou zvažovány na základě scénářů, které simulují budoucí vývoj PRVNÍ KLUBOVÉ pojišt'ovny. S použitím vytvoře- ných předpovědních scénářů dospěl výzkum k závěru, že by tato společnost mohla v příštích několika letech dosáhnout pozitivního hospodářského výsledku. Množství bonusů (nazývaných též givebacks) nedosáhlo předpokládané výše 15% hrubého zaslouženého pojistného, ale ve většině scénářů se pohybuje mezi 9% a 10%. Tato práce přiblíží také některé podmínky, které zaručují příznivější výsledky (např. lepší rozdělení hrubého pojistného mezi zajistné a pojistné náklady). Následná...
Klíčová slova:
analýza byznys modelu; peer-to-peer; peer-to-peer pojištění; pojistný sektor; PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna; business model analysis; insurance sector; peer-to-peer; peer-to-peer insurance; The First Club Insurance Carrier