Název:
Rozvoj pedagogických pracovníků z pohledu ředitele mateřské školy a České školní inspekce
Překlad názvu:
Development teaching staff from the school head prespective and Czech school inspections
Autoři:
Pilná, Martina ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je zjistit nejčastější způsoby podpory rozvoje pedagogických pracovníků v kontextu kritérií pro hodnocení kvality školy z pohledu České školní inspekce. Zjišťuje způsoby podpory rozvoje pedagogických pracovníků ze strany ředitele školy, a ty následně konfrontuje s nově formulovanými kritérii a indikátory vydané Českou školní inspekcí, které by měly definovat takzvanou kvalitní školu. V teoretické části diplomové práce jsou vymezeny základní pojmy: ředitel školy a pedagogický pracovník včetně jejich kompetencí a rozvoj pedagogických pracovníků. Jsou dále popsána kritéria a indikátory hodnocení kvality školy z pohledu České školní inspekce. Ve výzkumné části diplomové je metodou dotazníkového šetření zjišťováno, jak ředitel mateřské školy podporuje rozvoj pedagogických pracovníků a zda je nastaven systém, který koresponduje s kritérii a indikátory pro hodnocení kvality školy ze strany České školní inspekce zaměřené na oblast rozvoje pedagogických pracovníků. Na základě zjištění z výzkumného šetření jsou předloženy výsledky, které mohou pomoci ředitelům mateřských škol ke zkvalitnění práce v oblasti rozvoje pedagogických pracovníků, aby současně byla naplňována kritéria hodnocení a indikátory České školní inspekce pro tzv. kvalitní školu. KLÍČOVÁ SLOVA ředitel školy, pedagogický...The aim of the thesis is to find ways of promoting common development of teachers in the context of criteria for evaluating school quality from the perspective of the Czech School Inspection. Finds ways to support the development of teaching staff from the school principal, and the subsequent confrontation with the newly formulated criteria and indicators issued by the Czech School Inspectorate, which should be defined so. Good school. The theoretical part defines basic terms: the headmaster and teachers, including their competencies and development of teachers. There are also discussed the criteria and indicators of school quality assessment from the perspective of the Czech School Inspection. In the research part of the master is using the survey to determine how the director of the kinder gardens promotes the development of teaching staff and if there is a system that corresponds with the criteria and indicators for assessing the quality of schools by the Czech School inspection focused on the development of teaching staff. Based on the findings of the research are presented results that can help directors of kinder gardens to improve the quality of work in the development of teaching staff, at the same time was fulfilled evaluation criteria and indicators for the Czech School Inspectorate so....
Klíčová slova:
kritéria a indikátory hodnocení; pedagogický pracovník; rozvoj pedagogických pracovníků; ředitel školy; director of the school; evaluation criteria and indicators; teaching staff; teaching staff development