Název:
Deskový most
Překlad názvu:
Slab bridge
Autoři:
Barák, Radek ; Koláček, Jan (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem této bakalářské práce je návrh nosné konstrukce kolmého mostního objektu přes řeku Krupá za městem Hanušovice. most převádí komunikaci II. třídy číslo 446, která je kategorie S 7,5. pro návrh jsou zpracovány studie tří variant deskového mostu o jednom poli. Zvolená varianta je řešena pomocí dodatečně předpjaté desky obdélníkového průřezu výšky 900 mm a délce 21,765 m. staticky je řešen jako podporově uložený s délkou přemostění 19,670 m. návrh byl proveden dle normy ČSN EN 1992 – 2. výpočet účinků zatížení byl proveden výpočtovým softwarem SCIA ENGINEER 2015. návrh a posudky konstrukce jsou řešeny dle platných norem a předpisů.
The subject of this bachelor thesis is the design of a load-bearing structure of a perpendicular bridge over the Krupa River behind the town of Hanušovice. The bridge turns the II. class road 446, which is a category of S 7,5. For the design, studies of three variants of one-span bridge are processed. The selected variant is solved by means of an additional prestressed plate of rectangular cross-section of height of 900 mm and length of 21,765 m. It is statically designed as the support storage bridge with length of 19,670 m. The design was done according to ČSN EN 1992 - 2. The calculations of the load effects were performed by SCIA ENGINEER 2015 software. The design and assessmetns are solved according to valid standards and regulations.
Klíčová slova:
Deskový silniční most; dimenzování; jedno polový most; mezní stav použitelnosti.; mezní stav únosnosti; modely zatížení; mostní deska; předpjatý beton; statický výpočet; ztráty předpětí; bridge slab; dimensioning; load models; load state limit; loss od prestress; one-slab bridge; prestressed concrete; Slab road bridge; static calculation; usability limit state.
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/68649