Original title:
Studentské portfolio jako prostředek formativního hodnocení
Translated title:
Student's portfolio as a tool of formative assessment
Authors:
Palková, Tereza ; Kargerová, Jana (advisor) ; Vallin, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce má teoretický a výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení a způsoby hodnocení. Velká pozornost je věnována formativnímu hodnocení, portfoliu a práci s ním. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřený na práci s portfoliem v pojetí dvou různých učitelek. Část výzkumné části je věnována prezentacím závěrečných portfoliích, která se koná na konci 5. ročníku. Dále jsou tam rozhovory s žáky na téma portfolio. KLÍČOVÁ SLOVA Školní hodnocení Formativní hodnocení Slovní hodnocení Sebehodnocení PortfolioThe diploma thesis has got a theoretical and research character. The theoretical part deals with the school assessment and evaluation methods. Considerable attention is paid to formative assessment, portfolio and work with the assessment. The results of the research are presented in the research section, the research was focused on work with a portfolio in the concept of two different teachers. Part of the research is devoted to presentations of the final portfolio, which will be held at the end of the 5th class. Furthermore, there are interviews with pupils about portfolicontain. KEYWORDS School evaluation Formative assessment Verbal evaluation Self-assessment Portfolio
Keywords:
formative assessment; portfolio; School evaluation; self-assessment; verbal evaluation; formativní hodnocení; portfolio; sebehodnocení; slovní hodnocení; Školní hodnocení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/84818