Název:
Školní projekt zaměřený na sexuálně přenosné choroby
Překlad názvu:
School project focused on sexually transmitted diseases
Autoři:
Chocholová, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Školní projekt zaměřený na sexuálně přenosné choroby ABSTRAKT Tuto diplomovou práci tvoří část teoretická a praktická. Teoretická východiska se zabývají nejen vývojem projektového vyučování od historie po současnost, ale charakteristikou projektového vyučování jako takového. V práci jsou vyzdvihována pozitiva, ale řeší i nevýhody, které s sebou tato inovativní metoda přináší. Rozebírají se různé typy projektů, důležitost úlohy žáka a učitele a samotné plánování projektu. Druhou půlku teoretické části tvoří základní informace o bakteriálních a virových chorobách (chlamydióza, kapavka, měkký vřed, syfilis, virová hepatitida B, herpes genitalis, AIDS, genitální bradavice, karcinom děložního hrdla). Praktická část je věnována aplikování samotné teorie projektového vyučování do praxe. Dochází k tvorbě konkrétního projektu s názvem Sexuálně přenosné choroby, který je následně realizován na vyšším stupni gymnázia. Dále je pečlivě popsáno plánování projektu, realizace a jeho vyhodnocení. Diplomová práce vyzdvihuje projektové vyučování jako inovativní proces, který je schopen dopomoci žákům k rozvoji klíčových kompetencí a naplnit tak požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. KLÍČOVÁ SLOVA: školní projekt, projektové vyučování, sexuálně přenosné chorobySchool project focused on sexually transmitted diseases ABSTRACT This Thesis forms two segments: theoretically oriented and practically oriented. Theoretical background doesn't only deal with development of project-based learning from history to the present but characteristics of project-based learning as such. There is an emphasis on positives at work but also cons that this innovative method brings, analysis of different types of project, important role of a student and a teacher and planning of the project itself. Second segment of theoretical part forms basic information about bacterial and viral diseases (chlamydia, gonorrhea, chancroid, syphilis, hepatitis B, genital herpes, AIDS, genital warts and cervical cancer). Practical part is dedicated to application of theory of project-based learning itself into practice. The result is a formation of a particular project called Sexually transmitted diseases, which is then completed on higher level of high school. Further there is thoroughly described project planning, realization and its evaluation. The Thesis emphasizes project-based learning as an innovative process that is capable of helping students with development of key competencies and fulfilling requirements of Framework educational program for upper secondary general education. KEYWORDS: school...
Klíčová slova:
projektové vyučování; sexuálně přenosné choroby; školní projekt; project-based education; school project; sexually transmitted diseases