Název:
Diagnostika a následná péče o děti s poruchami učení a ADHD, s využitím artefiletiky
Překlad názvu:
Diagnostis and subsequent care for children with learning disabilities and ADHD, with application of artphiletics
Autoři:
Psohlavcová, Iva ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem diplomové práce je studie artefiletického přístupu při následné péči zaměřené na děti se specifickými poruchami učení a chování, zejména ADHD, uskutečňované souběžně v hodinách výtvarné výchovy. Úvodní část práce se přehledově zabývá specifickými poruchami učení a poruchami chování, především ADHD, tj. poruchou pozornosti s hyperaktivitou. Možnými příčinami a projevy. Rovněž poukazuje na psychosociální aspekty specifických poruch učení a ADHD. Další část se zabývá pedagogickou diagnostikou, následnou péčí o děti s SPU a ADHD a sledovanými oblastmi nápravné péče. Zmínka je zde o složce výtvarného projevu dítěte při diagnostice i následné péči. Následující část popisuje pojem artefiletika, její teoretické rámce, možnosti a využití u dětí s SPU a ADHD. Empirická část je věnována samotné studii, jejímu vyhodnocení, metodice artefiletických setkávání a reflektivní bilanci s kasuistikami jednotlivých dětí.The topic of thesis is a study of artphiletics approach to aftercare aimed at children with specific learning and behavior disorders, especially ADHD, conducted simultaneously in art lessons. The introductory part to find review deals with specific learning disabilities and behavioral disorders, especially ADHD, ie. Attention deficit hyperactivity disorder. Possible causes and manifestations. It also points to the psychosocial aspects of specific learning disabilities and ADHD. Another section deals with pedagogical diagnosis, follow-up care for children with learning disabilities and ADHD monitored areas and remedial care. Mention is a component of visual expression of a child in the diagnosis and follow-up care. The following section describes the concept artephiletics, its theoretical framework, possibilities and use for children with learning disabilities and ADHD. Empirical part is dedicated to the study of its evaluation methodology art philetic meeting and reflective balance with case studies of individual children
Klíčová slova:
ADHD; artefiletika; diagnostika; motorika; pedagogická diagnostika; reflexivní bilance; reflexivní dialog; Specifické poruchy učení; výrazová hra; zraková percepce; ADHD; artephliletics; diagnostics; expression game; motorskills; pedagogical diagnostics; reflexive balance; reflexive dialogue; Specofic learning disabilities; visual perception