Original title:
Analýza personálních agentur
Translated title:
Analysis of employment agencies
Authors:
Černý, Miroslav ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Janák, Vladimír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Analýza personálních agentur Cíl práce: Cílem této diplomové byl průzkum personálních agentur na českém trhu a jejich funkčnost a důvěryhodnost z pohledu uchazeče o zaměstnání. Jedním z dílčích cílů práce bylo také použití marketingové Mystery metody průzkumu a to konkrétně - Mystery client. Pod pojmem funkčnost personální agentury byl vyhodnocován přístup agentury k poptávajícímu o práci a schopnost agentury uchazeči vhodné pracovní místo zprostředkovat. Metody: Ke sběru potřebných dat pro výsledné vyhodnocení byla použita metoda Mystery client, představující skryté pozorování během pracovního pohovoru. Průzkum byl doplněn dotazníkovým šetřením vybraných personálních konzultantů. Výsledky: Výsledky zkoumání doložily, že agentury práce se převážně zaměřují na outsourcing a zprostředkovávají krátkodobá zaměstnání mladším a méně kvalifikovaným uchazečům. Průzkumem bylo zjištěno, že ve většině případů, nejsou agentury práce schopny zprostředkovat odpovídající zaměstnání při dosaženém vzdělání. I přes tyto nedostatky, autor doporučil uchazečům tři agentury, které jsou dle zkoumání a výsledků, schopny komunikovat a reagovat na nabídku a poptávku práce. Klíčová slova: Personální agentura, analýza, mystery shopping, mystery client, dotazníkTitle: Analysis of employment agencies Objectives: The aim of this thesis is to explore employment agencies on Czech labour market and find out its functionality and credibility from the side of job seeker. One of the constitutive aim was also using the marketing method Mystery client. The term functionality of employmenet agencies was evaluated as attitude and ability of employment agency to mediate good job for job seekers. Methods: To obtain data, that allows to final evaluation, was used special technique of market research called Mystery client. This method represents hidden observation during job interview. The research was completed with question survey of selected staff consultants. Results: The results of the research indicated that employment agencies are mainly focused on outsourcing and are usually mediating short-term job for young and less educated people. The research also indicated that employment agencies are not able to mediate appropriate job in reached level of education. In spite of these problems, there were recommended three employment agencies that are properly able to communicate and react for job supply and demand. Key words: Employment agency, analysis, mystery shopping, mystery client, questionnaire
Keywords:
analysis; Employment agency; mystery client,questionnaire; mystery shopping; analýza; dotazník; mystery client; mystery shopping; Personální agentura
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/83614