Original title:
Analýza uživatelského chování zájemců o studium na stránkách Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.
Translated title:
Analysis of study applicants behavior on the website Faculty of Arts, Charles University in Prague.
Authors:
Matička, Petr ; Souček, Martin (advisor) ; Jarolímková, Adéla (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce má za cíl přiblížit problematiku webové analýzy na obecné úrovni a současně nabídnout vlastní analýzu webových stránek Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Každý návštěvník stránek zanechává po sobě určitou stopu - informaci, kterou lze zpětně analyzovat a využít k čistě komerčním účelům nebo pro další zkvalitnění webu. K tomuto zkoumání byly využity dva nástroje. Analytický nástroj poskytovaný zdarma společností Google - Google Analytics a metoda dotazníků. V prvním případě byli předmětem zkoumání všichni zájemci o studium na FF UK v určitém časově vymezeném intervalu, který reprezentuje období největšího zájmu o vyhledávání informací o studiu během akademického roku. V druhém případě se jednalo o užší skupinu zájemců o studium Informačních studií a knihovnictví během přípravného kurzu. Z provedené analýzy následně vyplynula zjištění, která vedla k několika závěrečným doporučením na případnou optimalizaci webových stránek fakulty.This thesis aims to clarify the issue of web analytics in general and at the same time offer its own analysis of Faculty of Arts of Charles University in Prague website. Each visitor leaves behind some trace - information that can be retrospectively analyzed and used for purely commercial purposes or for further improvement of the site. For purposes of my research I used two instruments. Analytical tool provided free of charge by Google - Google Analytics and method of questionnaires. With the first method I examined individuals interested in studying at the Faculty of Arts in a given period of time, which represents the period of the highest interest in terms of searching information about studies during academic year. The second method was then applied to narrower group interested in studying Information Studies and Librarianship during the preparatory course. Based on the analysis I came to conclusions that led to several final recommendations for possible website optimization.
Keywords:
analysis; Google Analytics; quescionnaire; user behavior; website; analýza; dotazník; Google Analytics; uživatelské chování; webová stránka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/83171