Original title:
Webový systém na prodej předmětů s potiskem pomocí crowdfundingových kampaní
Translated title:
Web System for Crowdfunding Based on Selling Items with Custom Imprint
Authors:
Škvařil, Jan ; Parízek, Pavel (advisor) ; Nečaský, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The aim of this thesis was to design and implement a web system for organization of crowdfunding campaigns that are based on the sale of items with custom imprint. The implemented system automates and facilitates the whole campaign lifecycle from the design of the imprint in an integrated editor through campaign evaluation up to the distribution of final products to customers. Therefore, there is a minimum number of points where the administrator's action is required. Part of the implementation was also seamless integration with external services like on-line payments, printing house, and social networks. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat webový systém na prodej předmětů s potiskem, který zároveň umožní sbírat peníze pomocí kampaní fungujících na bázi crowdfundingu. Výsledná aplikace automatizuje a usnadňuje celý proces od návrhu potisku v integrovaném editoru přes vyhodnocení kampaně až po odeslání hotových výrobků zákazníkům. Během celého procesu tedy existuje minimum bodů, kdy je nutný administrátorský zásah zvenčí. Částí implementace bylo také napojení aplikace na externí služby, jako jsou on-line platby kartou, tiskárna či sociální sítě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
crowdfunding; imprint; web system; crowdfunding; potisk; webový systém
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/83030