Překlad názvu:
Essays on Early Tracking School System
Autoři:
Federičová, Miroslava ; Münich, Daniel (vedoucí práce) ; Rivkin, Steven (oponent) ; Falch, Torberg (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2016
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Essays on the Effects of Early School Tracking Miroslava Federičová Dissertation Abstract This dissertation studies the transition process of the early-tracking school system that usually occurs at the age of 10, and focuses on its effects on student academic achievement. Moreover, as this early selection occurs at the time of changes in brain development that is different for boys and girls, all chapters also examine the topics from the perspective of gender. Chapter 1 is focused on the selection process itself and studies the role of grades in explaining the gender difference in application rates to selective schools. This selection is provided mostly according to cognitive skills that are signalled to pupils in the form of grades. Although grades play a very important role in the application process, conditional on cognitive skills, grades differ substantially between girls and boys. In this chapter, I propose the model of asymmetric signal of the probability of admission for girls and boys arising from grades. Data about transition from primary to selective schools in the Czech Republic shows that girls apply at significantly higher rates. I find that this difference also remains the same after controlling for probability of admission. Furthermore, test scores collected by an international testing...Tato dizertace zkoumá školský systém rané selekce, a zabývá se vlivem přechodu, který obvykle nastává ve věku 10 let, na výsledky žáků. Navíc, jelikož tato raná selekce nastává v období změn v mozkovém vývoji, který je rozdílný mezi chlapci a děvčaty, všechny články zkoumají toto téma také z pohledu genderových nerovností. První kapitola je zaměřena na samotný proces selekce a zabývá se úlohou známek ve vysvětlení genderové nerovnosti v míře přihlášek na selektivní školu. Tato selekce je většinou prováděna na základě kognitivních schopností, které jsou signalizované žákům formou známek. Známky hrají důležitou roli v procesu přihlašování se, nicméně se značně liší mezi děvčaty a chlapci, a to i pokud mají stejné kognitivní dovednosti. V této kapitole navrhuji model asymetrického signálu pravděpodobnosti přijetí pro chlapce a děvčata, který vyvstává ze známek. Údaje z přechodu mezi primárním stupněm vzdělání a víceletými gymnázii v České Republice ukazují, že děvčata se hlásí ve významně větší míře. Tento rozdíl se nemění ani po zohlednění šancí jednotlivých žáků na přijetí. Zatímco výsledky testů z mezinárodního šetření nemají žádný vliv na genderový rozdíl v míře přihlašování se, známky tento rozdíl ve značné míře vysvětlují. Toto zjištění je v souladu s představou, že známky jsou signálem, který...