Original title:
Domácí příprava nadaného žáka
Translated title:
Home Preparation of Gifted Young Learner
Authors:
Voráčková, Simona ; Komárková, Tereza (advisor) ; Kasíková, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá domácí přípravou nadaného žáka. Práce je rozdělena na dvě části a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení základních pojmů souvisejících s touto problematikou, charakteristiku, identifikaci a diagnostiku nadaného žáka a jejich možnostem vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o domácí přípravě. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum s cílem zjistit domácí přípravu nadaného žáka, její specifika a zjistit využívané materiály a pomůcky, které žáci využívají. V praktické části je použitá strategie výzkumu kazuistika a výzkumná metoda polostruktorovaného rozhovoru. Klíčová slova Nadaný žák, domácí příprava, inteligence, diagnostika nadání, možnosti vzděláváníThe Bachelor's thesis deals home preparation of gifted young learners. The thesis is divided into two sections, a theoretical part and the empirical one. The theoretical part deals mainly with the explanation of basic terminology related to this issue, characterization, identification and diagnosis of gifted young learner and education opportunities. The theoretical part concludes with a chapter on home preparation. The empirical part comprises of a qualitative research to describe home preparation of gifted young learner, its specifics and check the used school materials and supplies that students use. The empirical part of the strategy of research is a case study and research method of semi-structured interview. Key words Gifted young learner, home preparation, intelligence, diagnostics of gift, educational opportunities
Keywords:
diagnostics of gift; educational opportunities; Gifted young learner; home preparation; intelligence; diagnostika nadání; domácí příprava; inteligence; možnosti vzdělávání; Nadaný žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/81526