Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Original title:
Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Translated title:
Grammar school's libraries and their activites for reading development and information literacy education
Authors:
Krčková, Adéla ; Landová, Hana (advisor) ; Slussareff, Michaela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje knihovnám na gymnáziích a jejich aktivit na podporu čtenářské a informační gramotnosti v České republice a ve Švédsku. V první části diplomové práce jsou shrnuty teoretické poznatky o metodách na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti a současný stav úrovně čtenářské a informační gramotnosti v České republice a ve Švédsku. Část práce popisuje systém školní docházky a legislativu týkající se školních knihoven v obou zemích. Praktická část práce se zabývá analýzou webových stránek knihoven na gymnáziích v České republice a ve Švédsku a porovnáním jejich úrovně. V závěru je z každé země představena jedna reprezentativní knihovna.The diploma thesis deals with grammar school libraries and their activities for reading literacy and information literacy development in the Czech Republic and Sweden. The first part of the thesis defines theoretical methods for reading and information literacy development, current level of reading and information literacy in the Czech Republic and Sweden. Part of the thesis describes school system and legislation of school libraries of both countries. Practical part of the thesis is composed of analysis of websites of the libraries and comparison of one Czech and one Swedish school library.
Keywords:
Czech Republic; information literacy; library services; reading; reading literacy; reading literacy studies; school libraries; Sweden; informační gramotnost; knihovnické služby; výzkumy čtenářské gramotnosti; Česká republika; čtenářská gramotnost; čtenářství; Švédsko; školní knihovny
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/81151