Název:
Komparace volebních kampaní politických stran ve Francii ve volbách do EP v roce 2014 z hlediska využití nástrojů politického marketingu
Překlad názvu:
Comparison of the election campaigns for the 2014 European Parliament elections by French political parties in terms of usage of political marketing tools
Autoři:
Pechová, Marika ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaměřuje na volební kampaně francouzských stran ve volbách do Evropského parlamentu v roce 2014. Práce se zaobírá v současné době často diskutovaným tématem, a to vzestupem strany Front National ve Francii. Strana se stává čím dál tím více oblíbeným politickým seskupením a přitahuje stále více voličů. Největším důkazem toho jsou právě volby do EP roku 2014, ve kterých strana FN zvítězila. Pro tento úspěch strany se nabízí několik možných vysvětlení od nepříznivé ekonomické situace ve Francii přes nepopularitu socialistické vlády v čele s prezidentem François Hollandem až po anti-imigrační nálady provázející celou Evropu. Práce se ovšem snaží přinést další možný pohled na tuto problematiku tím, že porovnává volební kampaně strany FN a jejích dvou hlavních protivníků, UMP a PS, a hledá v nich určité odlišnosti. Komparace je zaměřena na využití jednotlivých nástrojů politického marketingu v kampani; konkrétně se jedná o volební plakáty, reklamní spoty a stránky na sociální síti Facebook. Cílem práce je tedy analyzovat využití těchto nástrojů stranami FN, UMP a PS a zjistit, zda se ve vedení kampaně dají pozorovat určitá specifika. Předpokládá se, že pokud strana FN využívá nástroje odlišně a klade důraz na jiné prvky, kampaň působí na voliče jiným způsobem, a tudíž se odlišné vedení kampaně...The thesis focuses on election campaigns for the 2014 European Parliament elections by French political parties. The thesis deals with a rising popularity of the National Front party in France - nowadays an often discussed topic. The party is becoming increasingly popular and is attracting more and more voters. The biggest proof of the increasing popularity of FN is the party's victory in the 2014 European Parliament elections. There exist many explanations for this victory such as an unfavourable economic situation in France, the unpopularity of the socialist government lead by French president François Hollande, or anti-immigrant sentiments spreading throughout the whole of Europe. The thesis seeks to find another possible view on the phenomenon by comparing the FN election campaign with those of its main opponents, UMP and PS, and searching for certain differences. This comparison is based on usage of political marketing tools in the campaigns: election posters, advertising spots and profiles on the social network Facebook. The aim of the thesis is therefore to analyse how the French political parties used these tools in their campaigns, and also trying to find certain particularities in how they conducted the election campaigns. It is posited that if FN uses the tools in a different way and...
Klíčová slova:
Francie; francouzská politika; Národní fronta; nástroje politického marketingu; politický marketing; volby do Evropského parlamentu; volební kampaň; election campaign; European Parliament elections; France; French politics; National Front; political marketing; political marketing tools