Original title:
Komplexní hodnocení mediální reputace společnosti a jejího vývoje
Translated title:
Complex evaluation of company media reputation and its development
Authors:
Evanová, Martina ; Nečas, Vlastimil (advisor) ; Křeček, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Komplexní hodnocení mediální reputace společnosti a jejího vývoje se zabývá tématy mediální reputace, mediální analýza a evaluace komunikačních aktivit. Jejím cílem je na základě teoretických poznatků vytvořit a ověřit funkčnost nového hodnoticího modelu mediální reputace společnosti. V teoretické části diplomové práce jsou na základě odborné literatury vymezeny hlavní pojmy (reputace, mediální reputace, mediální obsahová analýza), shrnuty hlavní přístupy k měření mediální reputace organizací a popsány jejich hlavní výhody a nevýhody. V praktické části je provedena syntéza získaných poznatků a navržen integrovaný evaluační model, který zohledňuje kvantitativní i kvalitativní kritéria. Následně je ověřena funkčnost hodnoticího modelu a jednotlivých použitých přístupů prostřednictvím jeho aplikace na hodnocení mediálních výstupů a reputace konkrétního subjektu, investiční společnosti Penta Investments za rok 2014. Aplikace modelu na konkrétním příkladu potvrzuje, že navržený model je schopen měřit mediální reputaci společnosti v čase a upozornit na výchylky, které její hodnotu ovlivňují, a vyhodnotit naplňování komunikačních cílů společnosti.Dissertation "Complex evaluation of a company media reputation and its development." focuses on topics of media reputation, media analysis and evaluation of communication activities. Against the existing theoretical background, its aim is to create, and verify the validity of, a new model for evaluation of media reputation of a firm. In line with the available academic works on the subject, the theoretical part of the dissertation defines the main concepts (reputation, media reputation, media content analysis), summarizes the main approaches to measuring the media reputation of organizations and describes their key advantages and disadvantages. The practical part contains a synthesis of the findings and proposes an integrated evaluation model, which reflects both the qualitative and quantitative criteria. Subsequently, the validity of the evaluation model and the applied individual approaches is verified through its application to the media performance of a particular enterprise, investment company Penta Investments in 2014. The application of the model to a specific case confirms that the proposed model is capable of measuring media reputation of a firm over a period of time and indicating deviations affecting the outcome, as well as evaluating the overall performance of communication targets of a...
Keywords:
communication strategy; corporate reputation; evaluation; media content analysis; media reputation; Penta Investments; evaluace; komunikační strategie; korporátní reputace; mediální obsahová analýza; mediální reputace; Penta Investments
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/80914