Název:
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Překlad názvu:
Comparative advertisement - development of its regulation in Czech law
Autoři:
Volf, Petr ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu V mé diplomové práci se zabývám srovnávací reklamou v českém právním řádu. Jejím hlavním cílem je zmapování vývoje úpravy tohoto fenoménu v historických etapách s důrazem na soukromoprávní úpravu a její změny po harmonizační novele obchodního zákoníku č. 370/2000 Sb. Práce je strukturována do úvodu, sedmi kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly, a závěru. Po úvodu následují první tři kapitoly, které jsou věnovány obecným tématům, které se vážou ke zkoumanému pojmu. V první kapitole se krátce zmiňuji o regulaci hospodářské soutěže včetně nástinu systému nekalé soutěže s akcentací generální klauzule. Další kapitola pojednává o obecném pojmu reklamy se zmínkou k její mimoprávní regulaci jako alternativě k právní úpravě. Následuje teoretické vymezení srovnávací reklamy s výčtem teorií rozeznávaných druhů a jednotlivých přístupů právních řádů k této obchodní praktice. Obsahem čtvrté kapitoly je historický exkurs do vývoje právní úpravy srovnávací reklamy v českém právním řádu od prvorepublikové úpravy až do harmonizační novely obchodního zákoníku, jejímž přijetím se srovnávací reklama stala přímou součástí právního řádu. Srovnávací reklama byla do té doby posuzována především podle generální klauzule a přístup k ní tak byl formován výhradně...Comparative advertisement - development of its regulation in Czech law In my diploma thesis I deal with comparative advertising in the Czech legal system. Its main goal is to monitor the development of legal regulation of this phenomenon in historical periods, with an emphasis on private law and its changes after harmonization amendment no. 370/2000 Coll. The work is divided into the introduction, seven chapters, which are further divided into subsections, and the conclusion. Following the introduction, there are three chapters, which are dealing with general topics that are connected with main theme of my thesis. The first chapter briefly allude to regulation of competition, including system of unfair competition with accentuation of the general clause. Next chapter is focused on the general term of advertising with the mention of its self-regulation, which serves as an alternative to legislation. In the third chapter is specification of theoretical frame of comparative advertising, including the list of different types of comparative advertising, which is followed by summary of different legal approaches to advertising comparison. Fourth chapter contains historical overview of legal regulation of comparative advertising in the Czech legal system covering the period from the First Republic to the...
Klíčová slova:
nekalá soutěž; srovnávací reklama; vývoj; comparative advertisement; development; unfair competition