Název:
Koučování a jeho působení na výkon obchodních reprezentantů
Překlad názvu:
Coaching and it's impact on performace of sales representants
Autoři:
Fabianová, Ivana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je věnována analýze psychologického koučování jako metody podporující využívání lidského potenciálu, zvyšování výkonnosti a profesního rozvoje zaměstnanců. Teoretická část poskytuje vymezení pojmu koučování. Zabývá se principy a technikami koučování, vnímáním reality, hledáním řešení a stanovováním a dosahováním cílů. Pojednává o lidském potenciálu jako souboru dispozic a předpokladů k výkonu člověka, a jeho využívání. Popisuje možnosti zvyšování výkonnosti a životní spokojenosti pomocí koučinku. Práce představuje také přehled psychologických přístupů v koučování a jejich vymezení od ostatních způsobů práce s klientem. Druhou část práce tvoří kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly analyzované výsledky obchodních reprezentantů, kteří během své práce prošli koučováním. Měřeny byly jejich obchodní výsledky před koučováním a po jeho ukončení. Na základě výsledků výzkumné části diplomové práce byl prokázán statisticky významný rozdíl (p< .001) mezi výkonem obchodních konzultantů před koučováním a ve třech dalších měřeních po koučování. Klíčová slova Koučování, sebekoučování, cíle, principy koučování, efektivita, obchodní konzultant, výkon, potenciál.Diploma thesis is devoted to an analysis of psychological coaching as a method promoting the use of human resources and human potential to the performance improvement and employee development. The theoretical part provides a definition of coaching. It deals with the principles and techniques of coaching, perception of reality, finding solutions and by setting and achieving goals. It discusses human potential as a layout of assumptions to human performance and its exploitation. It describes ways to improve the performance and life satisfaction through coaching. The work also presents an overview of psychological approaches in coaching. The second part consists of a quantitative research, in which they analyzed the results of sales representatives, who took coaching sessions, before and after coaching. Based on the results of the research part of the thesis, there is a statistically significant difference (p< .001) between the performance of sales consultants before coaching and in three other measurements after coaching. Key words Coaching, self-coaching, goals, coaching principles, effectivity, sales person, performance, potential.
Klíčová slova:
cíle; efektivita; Koučování; obchodní konzultant; potenciál; principy koučování; sebekoučování; výkon; Coaching; coaching principles; effectivity; goals; performance; potential; sales person; self-coaching