Název:
Novinář 2.0 Alexandr Mitrofanov: "novinář staré školy" v online prostředí
Překlad názvu:
Journalist 2.0 Alexandr Mitrofanov: "an old-school journalist" in online environment
Autoři:
Krupa, Adam ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak se novináři, kteří byli zvyklí psát pro tištěná média, chovají v prostředí sociální sítě Twitter. Konkrétně jsem zkoumal twitterový účet významného politického komentátora Alexandra Mitrofanova, který byl dlouhodobě spojován s tištěným deníkem Právo. Mitrofanov se na Twitteru dobře adaptoval - v současnosti na něm působí jako mikroblogger. Na Twitteru ho sleduje přes 50 tisíc uživatelů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem Twitter využívá, jaké příspěvky na něm publikuje a jakými tématy se na něm zabývá. Příspěvky jsem zkoumal metodou kvantitativní obsahové analýzy. Provedeným výzkumem jsem zjistil, že Mitrofanov na Twitteru publikuje denně, mezi jednotlivými dny v týdnu není výrazný rozdíl. Většinu jeho příspěvků tvoří reakce na tweety jeho followerů. Retwetuje jen málokdy. Mitrofanov téměř nepoužívá hashtag. Právě tato nechuť k používání prvku, který na Twitteru pomáhá třídit témata a sledovat aktuální trendy, značí, že Mitrofanov, i přes vysokou míru adaptace do online prostředí, zůstává "novinářem staré školy".The thesis studies the way the journalists, who were used to publish their work in printed media, act in the environment of social network, namely Twitter. I primarily focused on a Twitter account of an influential political columnist, Alexandr Mitrofanov, who had been a long-term contributor to Právo newspaper. Mitrofanov has adapted very well on Twitter. Recently he is mostly known as a micro blogger, he has more than fifty thousand followers. The objective of the research is to find out how and in which way Mitrofanov is active on his Twitter account, what contributions, articles, or comments he posts and in which topics he is interested. I have used the Quantitative content analysis method to assess Mr. Mitrofanov's tweets. The results of the research indicate that Mitrofanov posts tweets every day, there is almost no difference between weekdays and weekends. He mainly makes comments on his follower's tweets. Alexandr Mitrofanov rarely retweets. He hardly ever uses hashtags. Mitrofanov's aversion to use this key element of Twitter (the tool which helps to sort topics and keep track of the news) is a proof that despite of high degree of adaptation to the online environment, Alexandr Mitrofanov still remains an "old-school journalist".
Klíčová slova:
brand journalism; mikroblogging; Mitrofanov; novinář; sociální sítě; Twitter; brand journalism; journalist; microblogging; Mitrofanov; social networks; Twitter