Original title:
Využití sociálních sítí v rozhlasové žurnalistice (se zvláštním ohledem na Český rozhlas)
Translated title:
Application of social media in broadcast jouranlism (regarding Český rozhlas)
Authors:
Sikora, Rostislav ; Maršík, Josef (advisor) ; Slanec, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá využíváním sociálních sítí v rozhlasové žurnalistice. Teoretická část popisuje sociální platformy, které jsou v České republice využívány na denní bázi jak širokou veřejností, tak zpravodajskými rozhlasovými stanicemi. Teoreticky je charakterizuje a vysvětluje jejich účel. Kromě sociálních sítí jsou v teoretické části popsány jevy úzce spjaty s novými digitálními technologiemi. Jde o pojmy konvergence a participativní kultury. Praktická část je zaměřena na využívání jednotlivých sítí v rozhlasové praxi, konkrétně analyzuje prezenci Českého rozhlasu na sociálních platformách. Cílem bakalářské práce je zjistit, do jaké míry jsou sociální sítě v rozhlase využívány a jakou jim rozhlasová žurnalistika přikládá důležitost.The bachelor thesis analyzes the use of social media in radio journalism. The theoretical part describes social platforms that are widely used in the Czech Republic by both public and radio broadcasting companies on a daily basis. The first part theoretically characterizes each social media and describes its purpose. It also reveals phenomenons closely adherent to new digital technologies. Specifically convergence and participative culture. The practical part focuses on practices of radio journalism regarding its social media platforms. It particularly analyzes social media presence of Český rozhlas (the public broadcaster). The aim of this bachelor thesis is to find out up to what degree radio uses social media and to find out their importance in radio journalism.
Keywords:
convergence; Facebook; Google+; Instagram; social media; Twitter; YouTube; Facebook; Google+; Instagram; konvergence; sociální sítě; Twitter; YouTube
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/79906