Název:
Realizace preventivního programu Unplugged ve školním roce 2013/2014: Zhodnocení fidelity a spokojenosti žáků
Překlad názvu:
Realization of preventive program Unplugged in school year 2013/2014: Evaluation of fidelity and satisfaction of students
Autoři:
Venzara, Pavel ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá zjištěním míry fidelity a spokojenosti žáků s primárně preventivním programem Unplugged při jeho realizaci ve školním roce 2013/ 2014. Program Unplugged je cílen na žáky 6., případně 7. tříd základních škol a prim a sekund gymnázií, tedy na děti ve věku 12- 14 let. Je složen ze 12 lekcí, které jsou prováděny po přibližně třítýdenních intervalech. Hlavním cílem práce bylo zjistit spokojenost žáků s programem a s jeho jednotlivými lekcemi. Dalšími cíli bylo zmapovat srozumitelnost a subjektivně vnímanou užitečnost programu pro žáky. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkové metody. Za hlavní výsledek práce považuji zjištění vysoké míry zapojení žáků do lekcí, kterých se účastnili a také míru zábavnosti lekcí. U kladných odpovědí na míru zapojení vyšel jejich součet v procentech 76 %. A jako zábavné dětem přišly lekce ve více než 74 % případů. Dalšími důležitými výsledky, které byly zjištěny, jsou vysoká míra srozumitelnosti s instrukcemi jak v lekcích (přes 81 %), tak s instrukcemi v pracovních sešitech, které děti při realizaci programu používaly (více než 74 % odpovědí). Dobré výsledky byly zjištěny také pro užitečnost lekcí. Pouze u necelých 12 % případů totiž dali žáci lekci známku 3, nebo horší. Za podstatné zjištění ještě považuji míru účasti žáků na lekcích programu, která...This paper engages in finding out the level of fidelity and satisfaction of students with preventive program Unplugged in school year 2013/ 2014. Target population of this program are students of 6th and 7th grades of elementary schools and students of first and sekond year of an eight- year grammar schools which are from 12 to 14 years old. Unplugged contains 12 lessons which are realized every three weeks. The main goal of this work was to find the level of satisfaction of students with program and with lessons of this program. Other goals were to discover comprehensibility and usefulness of program. The research was made by questionnaire method. As the main result of the paper I consider finding out the level of involvement of students in lessons which they participated in and the level of entertaining of lessons. Students marked positive answers to level of involvement in 76 % of cases. And as entertaining they marked more than 74 % of lesssons. Other important results were high level of comprehensibility of instructions in lessons (over 81 %) and with instructions in workbooks which were used during the program (more then 74 % of answers). Good results were discovered also for usefulness of lessons. In a little less than 12 % of cases students choosed for usefulness of lesson grade 3 or worse....
Klíčová slova:
evaluace; fidelita; implementace; program Unplugged; spokojenost; evaluation; fidelity; implementation; program Unplugged; satisfaction