Název:
Psychologické aspekty her v teambuildingu
Překlad názvu:
Psychological aspects of games in teambuilding
Autoři:
Řežábková, Marika ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Höschlová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje tématu her využívaných v teambuildingu, přičemž předkládá poznatky z teoretické roviny a návrh ověření účinnosti v praxi. Teoretická část se věnuje vymezení teambuildingu a metody her a dále rozebírá psychologické aspekty, které do teambuildingového procesu vstupují. Ty jsou rozčleněni do třech fázích podle časové následnosti - psychologické aspekty vstupující do procesu ještě před samotným započetím teambuildingu (složení týmu, motivace a očekávání účastníků), psychologické aspekty objevující se v průběhu teambuildingu (role lektora, atmosféra psychologického bezpečí, debriefing apod.) a nakonec psychologické aspekty, které sledujeme po teambuildingu (účinnost, možnosti a meze). Navržený výzkum se věnuje ověření účinnosti teambuildingového programu v dosahování proklamovaných cílů. Vzhledem k názoru některých odborníku, kteří považují debriefing za část odlišující funkční a nefunkční teambuilding, jsem se rozhodla porovnat dvě formy teambuildingu - s uskutečněným debriefingem a bez něj.This thesis is focused on topic of games used in teambuilding while presenting knowledge from theory and proposal of effectiveness verification in practice. The theoretical part is devoted to defining teambuilding and method of games and further analyzes psychological aspects involved in the process. The psychological aspects are categorized chronologically in three phases - psychological aspects entering the process before its beginning (team composition, motivation and expectation of team members), psychological aspects occurring during the teambuilding (the role of lecturer, atmosphere of psychological safety, debriefing etc.) and finally psychological aspects, which could be observed after teambuilding (effectiveness, possibilities and limits). The project of research deals with verification of teambuilding program effectiveness in the area of proclaimed objectives. I decided to compare two forms of teambuilding - with or without debriefing because of opinion of some experts that debriefing is a key component which distinguish effective and ineffective teambuilding.
Klíčová slova:
hry; psychosociální učení; rozvoj týmů; Teambuilding; zážitková pedagogika; experiential learning; games; psycho-social learning; team development; Teambuilding