Název:
Speciálně pedagogická podpora dítěte s kombinovaným postižením v předškolním zařízení
Překlad názvu:
Special educational support for children with multiple disabilities in preschool
Autoři:
Havelková, Markéta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Anotace: Speciálně pedagogická podpora dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením v předškolním věku Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením integrovaného v předškolním zařízení. Cílem práce bylo sledovat průběh integrace tohoto dítěte, rozvoj jeho schopností, popsat specifika pedagogického přístupu, interakci okolí na dítě s problematickým verbálním projevem, přijetí integrovaného dítěte ve třídě ostatními dětmi i pedagogy a zaznamenat případnou změnu klimatu v kolektivu. V práci jsem sledovala také možná rizika, která se mohou při integraci vyskytnout. Předložená práce je v teoretické části tvořená souhrnem poznatků o vývojové dysfázii, zrakovém a kombinovaném postižení. Dále uvádí do problematiky péče a vzdělávání dítěte s postižením a integrací do školního zařízení, se zaměřením na integraci v předškolním věku včetně individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga. Výzkumná část seznamuje s diagnózou integrovaného dítěte, s podmínkami integrace a její konkrétní realizací. Výsledky výzkumné části ukazují, že dítě postižené vývojovou dysfázií je schopno se s pomocí individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga začlenit do kolektivu dětí běžné mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Annotation: Specifically pedagogical support of the child with developmental dysphasia and visual impairment in pre- school age Bachelor thesis deals with the special educational support of the child with developmental dysphasia and visual disabilities integrated in pre-school. The aim of the work was to monitor the progress of the integration of this child, the development of its capabilities, describe the specifics of the pedagogical approach, the interaction of the surroundings of the child with a problematic verbal manifestation, the adoption of an integrated child in the classroom the other children and teachers and to record any change in the climate in the team. I also watched the potential risks, which may in the integration to occur. The submitted work is in the theoretical part, consisting of a summary of the findings on the development dysphasia, the visual and the combined disability. Further it introduce into the topic of care and education of a child with disabilities and integration into the school facilities, with a focus on the integration of pre-school age, including the individual education plan and assistant teacher. The research part of the course acquaints with the diagnosis of an integrated child, with the conditions of the integration and its concrete realization. The results of the...
Klíčová slova:
asistent pedagoga; běžná mateřská škola; individuální vzdělávací plán; integrace; kombinované postižení; předškolní věk; vývojová dysfázie; zrakové postižení; assistant teacher; combined disbility; developmental dysphasia; individual education plan; integration; pre-school age; regular kindergarten; visual impairment