Original title:
Popularita sportu u veřejnosti ve srovnání s jeho prezentací v televizi
Translated title:
The popularity of the sport among the general public in relations to its presentatiton on TV
Authors:
Trnková, Lucie ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Popularita sportu u veřejnosti ve srovnání s jeho prezentací v televizi Cíle: Cílem této práce je určit popularitu sportu u veřejnosti a srovnat ji s jeho prezentací v televizi. Popularita a sledovanost sportu je zjišťována pomocí dotazování veřejnosti. Rozhovory s odborníky na vysílání sportu v televizi objasňují pohled na sportovní zpravodajství na veřejnoprávní a komerční televizi. Celkové výsledky byly srovnány s výsledky pozorování prezentace sportu ve sportovním zpravodajství v bakalářské práci Trnkové (2014) a umožnily navrhnout doporučení pro využití v marketingu, ve sportovních a mediálních organizacích. Výsledky s sebou nesou i jistý vědecký přínos. Metody: Marketingový výzkum se skládá z kvantitativních i kvalitativních metod. Dotazování veřejnosti probíhalo pomocí elektronického dotazníku zveřejněného na serveru Vyplňto.cz. Rozhovory byly realizované hloubkovým individuálním interview a elektronickým dotazováním pomocí e-mailové korespondence. Teoretická část práce vychází z analýzy dokumentů. Výsledky: Sport je u české populace velice populární, a to v jeho aktivní i pasivní podobě. Pravidelně se o sport zajímají více muži než ženy, ale aktivnějšími sportovci jsou ženy. Nejvyhledávanějším médiem za účelem sledování sportu je televize, ačkoliv internet je také oblíbený. Sporty...Title: The popularity of the sport among the general public in relations to its presentation on TV Objectives: The aim of this thesis is to determine the popularity of the sport among the general public and to compare it with its presentation on TV. The popularity and viewership of the sport is determined by questioning the public. To conduct interviews with experts on sports broadcasters from television, explaining views of sport news provided on public and commercial televisions. Final results were compared with the results of observation presentation of the sport in sport news in the thesis of Trnková (2014). The results allowed to propose recommendations which will be for use in marketing, sports and media organisations. The results will only imply a certain degree of scientific contribution. Methods: The market research of this thesis has consisted of quantitative and qualitative methods. An electronic questionnaire published on the server Vyplňto.cz, helped gather results from the public. Interviews were carried out in-depth including electronic questioning via e-mail correspondence. The theoretical part is based on the analysis of documents. Results: Sport is very popular within the Czech population in its active and passive form. Based on research carried out, men are more interested in...
Keywords:
marketing research; media; questioning; sport; television; dotazování; marketingový výzkum; média; sport; televize
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/78752