Original title:
Corporate identity nového gentlemanského šemířského klubu Tailor's Fencing Club
Translated title:
Corporate identity of a new gentleman's fencing club Tailor's Fencing Club
Authors:
Krejčík, Jan ; Voráček, Josef (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Corporate identity nového gentlemanského šermířského klubu Tailor's Fencing Club Cíle práce: Cílem této diplomové práce je vytvoření firemní identity nově vznikajícího šermířského klubu ve formě obchodní společnosti. Výsledky této práce budou dále využity při realizaci projektu zakládání nového gentlemanského šermířského klubu. Metody řešení: Pro řešení této práce byla použita metoda analýzy dokumentů, metoda skupinové diskuse s realizačním týmem projektu, metoda neformálních rozhovorů s budoucím spolumajitelem klubu a s expertem na PR a marketing a metoda pozorování ve vybraných business a sportovních klubech. Výsledky: Výsledkem této práce je vytvoření a grafické zpracování jednotlivých kapitol a odvětví firemní identity nově vznikajícího klubu. To obnáší zvolení vhodného jména a filozofie klubu, zpracování loga, firemních barev, tiskovin, reklamních materiálů, návrhu interiéru klubu, uniforem zaměstnanců a sportovního vybavení a návrh webových stránek firmy, dále pak zpracování firemní komunikace a produktu klubu. Dalším výsledkem práce je potom vypracování návrhu společenské smlouvy společnosti. Klíčová slova: firemní identita, šerm kordem, design manuál, gentlemanský klub, společenská smlouvaTitle: Corporate identity of a new gentleman's fencing club Tailor's Fencing Club Goals: The goal of this thesis is to create a complete corporate identity of a new fencing club in the form of a business company. The outcome of this thesis will be used for the project of founding a new gentleman fencing club. Methods: For the solution of the thesis I used the method of document analysis, the method of a group discussion with the future realization team of the project, the method of informal interviews with the future co-owner of the club and a marketing and PR expert and the method of observation in several chosen business and sport clubs. Results: The outcome of this thesis is the creation of a complete corporate identity of a new club, including graphic designs of various chapters referring to the corporate identity, such as choosing the right name of the club together with the organization's philosophy, the creation of the logo, corporate colors, printed materials, merchandising, the interior of the club, the uniforms of the employees and the sports equipment, the design of the company's website, followed by the corporate communication and the product of the company. A next result is the formulation of the social contract of the organization. Key words: company identity, epee fencing, design...
Keywords:
company identity; design manual; epee fencing; gentleman's club; social contract; design manuál; firemní identita; gentlemanský klub; společenská smlouva; šerm kordem
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/78707