Original title:
České a americké beauty blogy: komparativní obsahová analýza reklamního potenciálu
Translated title:
Czech and American beauty blogs: comparative content analysis of advertising potential
Authors:
Šílová, Kateřina ; Reifová, Irena (advisor) ; Jansa, Petra (referee) ; Bednařík, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je srovnání českých a amerických beauty blogů z pohledu reklamy. Jsou americké beauty blogerky v komerčním využívání svých blogů dále než české? Hledání odpovědi probíhá pomocí kvantitativní obsahové analýzy a předem určených výzkumných otázek. Analýza je zaměřena na několik aspektů, například množství bannerové a textové reklamy, počet fotek kosmetických produktů či zda je uvedena možnost koupě produktu. Následná komparace jednotlivých výsledků ukazuje, že americké beauty blogerky jsou v reklamním využívání skutečně pokročilejší. Je tomu tak zejména díky zapojování do affiliate programů, domlouvání slevových kódů s eshopy či maskování reklamy do běžných příspěvků. Dílčím cílem této práce je zmapování českých beauty blogů, které se stále častěji stávají levným marketingovým kanálem kosmetických firem.This thesis analyses and compares Czech and American beauty blogs in terms of advertising. Using a quantitative content analysis and predefined research questions it attempts to assess their commercial use. The presented analysis focuses on several aspects, such as the quantity of banner and text advertisements, the number of photographs of cosmetic products or mentioning the opportunity of purchasing the product. The aggregate results of the study show that the American beauty bloggers are in advertising use more advanced. This is due to the involvement in affiliate programs, negotiating discount codes with e-shops or placing imperceptible advertisements into regular posts. A partial aim of this thesis is to explore Czech beauty blogs that are increasingly becoming an inexpensive marketing channel for cosmetic companies.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/78240