Název:
Růst významu mediálního využití sociálních sítí na příkladu Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2015
Překlad názvu:
The growth in importance of the media social networking on the example of the 2015 IIHG Ice Hockey World Championship
Autoři:
Kousal, Kryštof ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje mediálnímu využití sociálních sítí Facebook a Twitter při celosvětové vrcholné sportovní akci. Teoretická část se zabývá rodinou nových médií, dále Facebookem a Twitterrem, jejich historií a funkčními principy. Kromě závěrečné metodologické části ještě představuje Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2015 jakožto předmět zpravodajských příspěvků na obou sociálních sítích. Metodou výzkumu je obsahová analýza příspěvků na sociálních sítích. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem tři česká média - Česká televize, zpravodajský portál iDnes.cz a Deník Sport - používala Facebook a Twitter k informování veřejnosti o průběhu turnaje. Druhým cílem je v porovnání s kanály Organizačního výboru IIHF zjistit, jakých chyb se média na sociálních sítích dopouštějí. Intenzivně se přitom práce věnuje jevu shovelware, který je v podání médií v prostředí sociálních sítí vnímaný jako negativní.This bachelor's thesis discusses the media utilisation of social networks such as Facebook and Twitter during a top worldwide sporting event. The theoretical part deals with the new media family, then with Facebook and Twitter, their history and operating principles. Besides the methodology, it also presents the 2015 IIHF World Championship, being the main subject of the social media networking. The content analysis of the social newtorks posts had been chosen as the research method for this thesis. The objective is finding out how these three chosen Czech media - Česká televize, news server iDnes.cz and Deník Sport were using the two social networks to inform the public about the tournament progress. The second goal was to compare the account contents of the three media to the two Czech IIHF Organization Committee channels and find out about the mistakes the media made while posting on social networks. The shovelware phenomenon is analysed extensively as one of the most used negative elements.
Klíčová slova:
Deník Sport; Facebook; iDnes.cz; IIHF; lední hokej; mistrovství světa; nová média; Sociální sítě; Twitter; ČT sport; Deník Sport; Facebook; ice hockey; iDnes.cz; IIHF; new media; Social networks; Twitter; world championship; ČT sport