Original title:
Spokojenost zákazníků s nabídkou služeb golfových hřišť v Praze a Libereckém kraji
Translated title:
Customer satisfaction with offer of services of golf courses in Prague and in Liberec region
Authors:
Šíma, Martin ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Ruda, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Spokojenost zákazníků s nabídkou služeb golfových hřišť v Praze a Libereckém kraji Cíle: Diplomová práce se zabývá výzkumem spokojenosti a očekávání zákazníků golfových hřišť v Libereckém kraji a hlavním městě Praze a následné porovnání zmíněných regionů. Spokojenost bude měřena pomocí dotazníku, v němž hráči jednotlivých resortů posuzují skutečně vnímanou kvalitu služeb a kvalitu služeb, která je pro ně obecně očekávaná. Na základě získaných údajů bude provedena analýza hodnot, jakými jsou: golfový handicap, věk, pohlaví a měsíční příjem. Diplomová práce se zaměřuje na porovnání očekávání a spokojenosti zákazníků velkých golfových resortů s menšími, ne tolik populárními. Metody: Průzkum spokojenosti zákazníků byl proveden pomocí již ověřeného dotazníku spočívající v metodě SERVQUAL. Porovnával jsem očekávanou kvalitu od skutečně vnímané kvality na sedmi hřištích v Praze a okolí a sedmi hřištích v Libereckém kraji. Průzkum probíhal od srpna 2014 do února 2015. Výsledky: Výsledkem této práce je zjištění spokojenosti hráčů golfu na hřištích v Praze a Libereckém kraji a předložení návrhů na zlepšení pro jednotlivá golfová hřiště ve snaze dosáhnout lepší úrovně a kvalitnějšímu přístupu k zákazníkům. Klíčová slova: Spokojenost zákazníka, marketing služeb, golf, očekávání, SERVQUALTitle: Customer satisfaction with offer of services of golf courses in Prague and in Liberec region Objectives: The Diploma Thesis aims to make a survey of satisfaction and expectations of golf course customers in Liberec region and in the capital city Prague and to compare those regions. Customer satisfaction will be measured by means of questionnaires where each player of each golf course will compare real perceived qualities of a golf course with generally expected qualities. Based on the data obtained, the analysis of values will be carried on, such as golf handicap, age, gender and month income. The Thesis will focus on comparing the expectations and satisfaction of major golf resorts with smaller and not so popular ones. Methods: The research of customer satisfaction was carried on by already proven questionnaire consisting of SERVQUAL method. The research compared expected quality with real quality in seven golf courses in Prague and surroundings and in seven golf courses in Liberec region. The research was carried on from August 2014 till February 2015. Results: The outcome of the thesis is to learn about satisfaction of golfers at golf courses in Prague and Liberec region and submit proposals for improving each golf courses in an effort to achieve improved and better access to customers....
Keywords:
Customer satisfaction; expectations,SERVQUAL; golf; marketing service; golf; marketing služeb; očekávání; SERVQUAL; Spokojenost zákazníka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/77887