Original title:
Inovativní škola pohledem rodičů: případová studie Scioškoly
Translated title:
Innovative school from Parents Perspective: Scioškola case Study
Authors:
Havlíček, Petr ; Mouralová, Magdalena (advisor) ; Šojdrová, Michaela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Inovativní škola pohledem rodičů: případová studie Scioškoly" se zabývá způsobem, jakým se rodiče zapojují do vzdělávací politiky jako aktér v souvislosti s jejich strategiemi, které činí při výběru školy a podobou interakcí, které mezi rodiči a Scioškolou probíhají. Dále se snaží identifikovat problémy, se kterými se rodiče setkali. Obecně tato práce nabízí odpověď, jaké důvody mohou vést rodiče k výběru inovativní školy na případu Scioškoly.The bachelor thesis "Innovative school from parents perspective: Scioškola case study" deals with the way, how parents engage in educational policy as a stakeholder according to their strategies, which they make by choice of school and form of interactions between parents and Scioškola. It also tries to identify problems that parents met with. Generally this thesis answers, what reasons can lead parents to choose an innovative school on the case of Scioškola
Keywords:
alternative school; elementary school; key competencies; stakeholders of educational process; aktéři procesu vzdělávání; alternativní škola; klíčové kompetence; základní škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/77725