Název:
Výběrové řízení na post ředitele školy z pohledu českého učitele a zřizovatele
Překlad názvu:
Selection process of the school director position from the point of view of Czech teachers and headmasters
Autoři:
Jaroš, David ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá konkurzním řízením na funkci ředitele školy v České republice. Je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou, přičemž teoretická část práce je primárně zaměřena na funkci ředitele a jeho kompetence a na právní předpisy týkající se konkurzního řízení v ČR. Závěrem teoretické části je připojena analýza, jak fungují konkurzy na ředitele na Slovensku. Ve výzkumné části práce jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovány názory dvou stran (strany zřizovatelů škol a strany učitelů), a to jednak na proces konkurzního řízení jako takového, jednak na novelizace školského zákona. Cílem práce je zjistit, jak vnímají tyto zainteresované strany proces konkurzního řízení, zda jsou jejich názory na danou problematiku shodné či rozdílné. Závěry vycházející jak z analýzy dostupné literatury, tak z výzkumného šetření mohou být využity pro zkvalitnění procesu konkurzních řízení v ČR. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného mezi 115 učiteli a mezi 13 zřizovateli škol. KLÍČOVÁ SLOVA Získávání a výběr zaměstnanců, ředitel školy, kompetence ředitele, konkurzní řízení, zřizovatel školy, školský zákonThis master's thesis deals with the selection process of the school director position. The work is divided into the theoretical and the research part. The theoretical part is concerned with the school director position and its competence, on the other hand with the legislation relevant to the selection process of the school director. In the end of the theoretical part author analyses the selection process in Slovakia. In the practical part author used the questionnaire to find the ideas of Czech teachers and headmasters of the selection process and of the Education Act novelisation. The goal of this thesis is to find how these interested sides perceive the selection process, whether the opinions are the same or different. The conclusions of the literature analysis and the research can be used for the improvement of the school director selection process in the Czech Republic. The work is based on the literature listed at the end and on the questionnaire survey, which was performed with 115 teachers and 13 headmasters. KEYWORDS personnel selection, school director, competence of school director, selection process, headmaster, the Education Act
Klíčová slova:
kompetence ředitele; konkurzní řízení; získávání a výběr zaměstnanců; zřizovatel školy; ředitel školy; školský zákon; competence of school director; headmaster; pesonnel selection; school director; selection process; the Education Act