Název:
Využití interaktivní tabule v ergoterapii u pacientů po poškození mozku Podtitul: Zaměřeno na trénink kognitivních funkcí
Překlad názvu:
Use of an Interactive Whiteboard in Occupational Therapy in Patients with Brain Damage Subtitl: Focused on the Training of Cognitive Functions
Autoři:
Holubová, Kateřina ; Oktábcová, Alice (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Kateřina Holubová Vedoucí práce: Bc. Alice Oktábcová Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití interaktivní tabule v ergoterapii u pacientů po poškození mozku Podnázev bakalářské práce: Zaměřeno na trénink kognitivních funkcí Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá interaktivní tabulí a jejím využitím v ergoterapii. Cílem práce je zjistit, zda jsou tyto tabule využitelné v ergoterapii u pacientů po poškození mozku v rámci tréninku kognitivních funkcí. V teoretické části jsou nastíněny kognitivní funkce, dopady jejich poškození na život člověka a následně jejich rehabilitace. Dále se tato část věnuje popisu interaktivní tabule, jejích komponent a doplňků. Pro realizaci praktické části byla využita interaktivní tabule, kterou na oddělení rehabilitační a fyzikální medicíny vlastní Ústřední vojenská nemocnice Praha. S touto tabulí pracovali dva pacienti po poškození mozku s kognitivním deficitem. Výstupem jsou dvě kazuistiky, jež dokumentují vyšetření a průběh terapií na interaktivní tabuli. Z pozorování v průběhu terapií a výpovědí pacientů byly pak zpracovány výhody a nevýhody využívání této tabule v rehabilitaci kognitivních funkcí. V závěru této části jsou zmíněny návrhy na odstranění nevýhod. Klíčová slova: interaktivní tabule, kognitivní...BAKALÁŘSKÉ PRÁCE V AJ Jméno: Kateřina Holubová Vedoucí práce: Bc. Alice Oktábcová Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití interaktivní tabule v ergoterapii u pacientů po poškození mozku Podnázev bakalářské práce: Zaměřeno na trénink kognitivních funkcí Abstract: This bachelor thesis deals with an interactive whiteboard and its use in occupational therapy. The aim of this thesis is to find out whether the interactive whiteboard is usable in occupational therapy in cognitive functions training of patients with brain damage. The theoretical part provides information on cognitive functions, their damage impact on life and their rehabilitation. It also describes the interactive whiteboard, its components and accessories. The practical part is based on using the interactive whiteboard at the Physical Medicine and Rehabilitation department of the Military University Hospital Prague. Two patients with brain damage and cognitive deficit were treated with help of the whiteboard there and the course of the treatments, as well as documenting the examination, was the basis for two case studies. The observation of these treatments, together with the feedback from the patients, were used to summarize the advantages and disadvantages of using of the interactive whiteboard in cognitive functions...
Klíčová slova:
ergoterapie; interaktivní tabule; kognitivní rehabilitace; kognitivní trénink; poškození mozku; brain damage; cognitive rehabilitation; cognitive training; interactive whiteboard; occupational therapy