Název:
Edukační proces u pacientek po hysterektomii
Překlad názvu:
The Process of Education of Patients after hysterectomy
Autoři:
Skalická, Lenka ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Poláková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 96 10. ANOTACE Autor: Lenka Skalická Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Edukační proces u pacientek po hysterectomii Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Počet stran: 113 Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: edukace, hysterektomie, myom, pojetí nemoci Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace pacientek po hysterektomii. Teoretická část práce pojednává o patofyziologii benigních onemocnění dělohy, příčinách, diagnostice, symptomatologii a léčbě. Popisuje nejčastější způsob terapie, hysterektomii a všímá si zejména edukace pacientek po operaci. Část práce je věnována osobnímu pojetí nemoci, jehož poznání je vodítkem pro účinnou edukaci. Těžiště práce tvoří kvantitativní a kvalitativní výzkum s použitím dvou různých nástrojů, dotazníků IPQ-R-CZ a MIQ-CZ a rozhovorů v ohniskové skupině pacientek. Stěžejním cílem práce je sestavení edukačního materiálu, určeného ke klinickému využití ženám po operativním odstranění dělohy.97 11. ANNOTATION Author: Lenka Skalická Institution: Department of Social Medicine LF UK in Hradec Kralove Department of Nursing Title of the work: Educational process in patients after hysterectomy Academic advisor: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Number of pages: 113 Number of attachments: 5 Defended in: 2015 Key words: education, hysterectomy, myoma, illnes beliefs This bachelor thesis deals with the education of patients after hysterectomy. The theoretical part is devoted to the pathophysiology of benign uterine disorders, causes, diagnosis, symptoms and treatment. It describes the most common method of therapy - hysterectomy and notes in particular the education of woman patients after surgery. Another part of the thesis deals with the concept of personal illness beliefs whose knowing is a guide to an effective education. The centre of the work lays in the quantitative and qualitative research using two different tools, questionnaires IPQ-R-CZ and MIQ-CZ interviews in the target groups of patients. A key objective of the work is to design an educational material intended for clinical use for women who underwent surgical removal of the uterus.
Klíčová slova:
edukace; hysterektomie; myom; pojetí nemoci; education; hysterectomy; illnes beliefs; myoma