Original title:
Metodika programování ČT1 v souvislosti s cílovými skupinami
Translated title:
A method of programming the TV channel ČT1 in connection with its focus groups
Authors:
Kindlová, Pavlína ; Štoll, Martin (advisor) ; Lokšík, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se věnuje skladbě programu kanálu ČT1 v souvislosti s cílovým divákem. První část je teoretickým nastíněním principů televizního programování. Vysvětluje důvody a metody skladby, představuje zkoumání sledovanosti. Probírá techniky skládání programu, které mají za úkol zajistit dostatečnou sledovanost daného pořadu. Zároveň vymezuje Českou televizi jako vysílatele veřejné služby z hlediska českého práva a snaží se naznačit, jak tento fakt ovlivňuje samotné programování jejích kanálů. Druhá část práce se zabývá praktickým zkoumáním programu ČT1. Analyzuje čtyři týdny programu v roce 2015, které detailně zkoumá a vysvětluje jejich nejvýznamnější znaky. Poznatky čerpá mimo jiné ze tří rozhovorů s klíčovými osobami, které mají skladbu programu v České televizi na starost. Věnuje se také tomu, jak divák ze sociologického hlediska ovlivňuje umisťování pořadů, protože propojení lidského života a televizního vysílání je pevné a nezbytné. Práce zároveň vymezuje kanál ČT1 jako takový, vysvětluje, komu je určen v porovnání s ostatními kanály České televize. Výrazná část je věnována hlavnímu vysílacímu času a jeho porovnání s konkurenčními kanály. Dále se práce zabývá tradicemi a výročími spojenými s ČT1 a objasňuje, jak "ovlivňují" jeho samotnou skladbu. Nakonec se věnuje sledovanosti pořadů ve...This thesis deals with programming of the TV channel ČT1 in connection with its audience. The first part of this thesis is a theoretical explanation of the television programming. It clarifies reasons and methods of the channel structure, then it introduces the research of viewer ratings. It concerns the techniques of the television programming whose goal is to gain sufficient ratings of the stated programme. However, it also determines the Czech Television as a public broadcaster with respect to the Czech law. It tries to explain how this fact affects programming of the Czech Television's channels. The second part of this thesis consists of practical research of programme ČT1. It analyses four weeks in 2015, it clarifies their main features. It takes knowledge from three interviews with the key operatives who are responsible for the programming at the Czech Television. It also devotes to the fact how the target audience forms placing of programmes sociologically. It is known that the association of human life with television broadcasting is necessary and strong. Besides, it identifies the channel ČT1 as it is, it compares its target audience with other channels of Czech television. A significant part of the thesis is dedicated to its prime time and the comparison with competitive channels....
Keywords:
audience; channel; Czech Television; programme; programming; structure; ČT1; divák; kanál; pořad; programování; skladba; Česká televize; ČT1
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/76138