Název:
Metody RWCT na počátku školní docházky
Překlad názvu:
RWCT methods at the start of the school attendance
Autoři:
Hálová, Martina ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá využitím metod RWCT na počátku školní docházky. Zkoumá vhodné podmínky pro práci pomocí metod RWCT. Zabývá se výběrem metody prvopočátečního čtení a vhodnými výukovými materiály s ohledem na práci pomocí metod kritického myšlení. Popisuje třífázový model učení E-U-R a vybrané metody kritického myšlení. Praktická část obsahuje výukové lekce zpracované pomocí metod RWCT a shrnuje závěry akčního výzkumu. Výsledky práce zjišťují, že pokud mají žáci na počátku školní docházky vytvořené vhodné podmínky, jsou schopní pracovat vybranými metodami RWCT.The aim of this thesis was to study RWCT methods used at the beginning of a school attendance and to study appropriate conditions for applying RWCT methods. The thesis deals with searching for the best method of the very initial pupils reading and also appropriate teaching materials with regard to RWCT. There is described a three-phase model of E-U-R education and selected method of critical thinking. The practical part of the thesis contains preparation for lessons processed using RWCT methods and summarizes results of pedagogical action research. The outcomes of the thesis confirm that if pupils have suitable conditions at the beginning of a school attendance, they are able to use RWCT methods in practise.
Klíčová slova:
genetická metoda čtení; metody RWCT; počátek školní docházky; třífázový model E-U-R; uspořádání školní třídy; výukové lekce; výukové materiály pro genetickou metodu čtení; český jazyk; classroom arrangement; czech language; phonics reading method; RWCT methods; school beginning; teaching materials for phonics reading method; three-phase model of E-U-R education