Název:
Soubor cviků pro rozvoj rovnováhových schopností dívek mladšího školního věku ve sportovní gymnastice
Překlad názvu:
Set of exercises for the development of balance abilities of younger school age girls in gymnastics
Autoři:
Novotná, Jaroslava ; Vorálková, Jitka (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Soubor cviků pro rozvoj rovnováhových schopností dívek mladšího školního věku ve sportovní gymnastice. Charakteristika: Teoretická část práce se zabývá důležitými pojmy týkající se gymnastiky, zejména pak sportovní gymnastiky žen a kladinou jako stěžejním nářadím pro tuto práci. Dále jsou zde definovány motorické schopnosti, koordinační schopnosti a schopnosti rovnováhové. Na závěr teoretické části se práce věnuje charakteristice mladšího školního věku a senzitivního období. Hlavním cílem praktické části práce je navrhnout a zpracovat soubor cviků, které mají za cíl stimulovat úroveň rovnováhových schopností. Prezentované cviky jsou přednostně navrhovány pro dívky mladšího školního věku ve sportovní gymnastice. Soubor cviků je vyprofilován z dlouhodobé analýzy pozorováním při trénincích sportovní gymnastiky ve spojení se cviky popsanými v odborné literatuře zabývající se shodnou tématikou. Práce není výzkumného ani experimentálního charakteru a její struktura není spojena s hypotézami ani s kladením vědeckých otázek. Závěr bakalářské práce obsahuje shrnutí celé problematiky a zhodnocení možnosti jejího využití v trenérské praxi. Dále jsou zde naznačeny směry, jimiž by se mohlo další bádání ubírat. Klíčová slova: Gymnastika, sportovní gymnastika žen, kladina, motorické schopnosti, koordinační...Name: Set of exercises for the development of balance abilities of younger school age girls in gymnastics. Characteristics: The theoretical part deals with important concepts related to gymnastics, especially the women's artistic gymnastics and balance beam as a pivotal tool for this work. Motor skills, coordination skills and balance abilities are also defined there. The end of the theoretical part deals with characteristics of a younger school age and the sensitive period. The main goal of the practical part is to design and formulate set of exercises. They have a goal to stimulate the level of balance abilities. Presented exercises are primarily proposed in gymnastics for girls of younger school age. The set of exercises has been profiled from a long-term analysis of gymnastics trainings. The observation method has been used in conjunction with the exercises described in the literature dealing with the same topic. The work is not a primary research and it also does not have an experimental character. The structure is not associated with any hypotheses nor is asking scientific questions. The conclusion of the bachelor work contains a summary of the whole issue and evaluates possibilities of using this work in a coaching practice. Possible future research directions are also indicated there....
Klíčová slova:
cviky; Gymnastika; kladina; koordinační schopnosti; motorické schopnosti; rovnováhové schopnosti; sportovní gymnastika žen; balance beam; balance skills; coordination skills; exercises; Gymnastics; motor skills; women's artistic gymnastics