Název:
Hudební pohádka jako motivační a integrační prostředek v práci s dětským sborem
Překlad názvu:
Musical fairy tail as a motivating and integrating mean working with the children's choir
Autoři:
Froňková, Anna ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Autorský abstrakt Diplomová práce "Hudební pohádka jako motivační a integrační prostředek v práci s dětským sborem" se zabývá hudební pohádkou a jejím vlivem při zkouškách dětského pěveckého sboru Kvítek při ZŠ Václava Havla v Poděbradech. Teoretická část diplomové práce seznamuje s historií pohádky jako literárním žánrem a jejími druhy. S pohádkou se setkáváme již od dob starověku, kdy vznikaly první příběhy s mystickými bytostmi, které se následně díky různým cestám předávaly po celém světě. Další kapitola se věnuje hudební pohádce, která patří do podskupiny pohádky literární. Je obohacena o hudební složku, díky které dochází k rozvoji hudebních dovedností a schopností dětí při samotné realizaci pohádky. Závěrečné kapitoly teoretické části jsou věnované hlasové výchově a didaktickému postupu nácviku písní. Cílem diplomové práce je pomocí experimentu nacvičit hudební pohádku Hrníčkové kouzlo s dětským pěveckým sborem Kvítek a zmapovat, jaký má pohádka vliv jako motivační prostředek při zkouškách s dětmi a zároveň jaký má pohádka vliv na samotného diváka těsně po jejím zhlédnutí. Klíčová slova: Hudební pohádka, mezipředmětové vztahy, dětský pěvecký sbor, hlasová výchova, nácvik pohádkyThe diploma thesis "The musical fairytale as a motivating and integrating mean working with the children's choir" deals with a musical fairytale and its influence during the lessons of the children's choir Kvítek by Václav Havel Elementary School. The theoretical part of the diploma thesis introduces with the history of a fairytale as a literary genre and with its types. The fairytale has been known since the period of antiquity. At that time, the first stories based on the mystical creatures were developed. Later, they were distributed all around the world. Next part focuses on the musical fairytale which belongs to a literary fairytale. It is enriched with a musical element that contributes to the development of children's musical skills while performing the fairytale. The last chapters of the thesis deal with voice training and the didactic process of songs training. The aim of this thesis is to practice a fairytale called Hrníčkové kouzlo with the children's choir Kvítek via an experiment and to find out how the fairytale influences either the children's choir or the audience immediately after watching it. Key words: Musical fairytale, interdisciplinary relations, children's choir, voice training, fairytale training
Klíčová slova:
dětský pěvecký sbor; hlasová výchova; Hudební pohádka; mezipředmětové vztahy; nácvik pohádky; children's choir; fairytale training; interdisciplinary relations; Musical fairytale; voice training